Snabb orginalhoj som vill gasa mot en Bugatti 1001 hk 8 september på avspärrat område

• Thread starter Thread starter CCX
  • Start date Start date
kul tråd! ja följer. hoppas att någon med kul hoj kan ställa upp :)

Rullande från 50, H2R mot Bugattin skulle inte ens bli roligt. Bilen skulle bli så hårt mosad, t.o.m en standard S1000rr var ju snabbare, och en H2R (med rätt pilot) äter upp en S1000RR.

Rullande från 50, H2R mot Bugattin skulle inte ens bli roligt. Bilen skulle bli så hårt mosad, t.o.m en standard S1000rr var ju snabbare, och en H2R (med rätt pilot) äter upp en S1000RR.

Det är redan gjort och gammel-folkan fick givetvis generalpisk.
https://www.youtube.com/watch?v=gi5_GQ78wM8

Folk får givetvis bruka sin egen favoritform av motor-porr bäst de vill, tänker inte hindra någon. Dessa "gasa rakt fram med standardbil/standardhoj med rullande start"-dueller skulle dock kunna avgöras genom att titta i en tabell.

Det som ÄR intressant för mig är när man får se lite mer udda grejer som t.ex. Xyrons video där han steker allt och alla med turbogixxern för det rubbar helt uppfattningen om vad som är FORT för mig - ja, jag vet att det också är GTboard-köret.

Annars gasar jag hellre själv än tittar på om det bara ska vara rakt på-åka så jag ska inte störa mer här, häpp! :hej

Verkligen, gillar man inte att gasa som flera i tråden verkar ha svårt för kan man sälja sin hoj och köpa rullator :)

Jag bryr mig inte nämnvärt om någon drar på om de kan välja tillfällen när det inte utsätter andra för fara eller måste dra på framför fartkameror, försöka få snuthäng eller dyl som kan leda till restriktioner för hela hojkollektivet.

Men bara för att man inte måste maxa hojen varje gång man är på motorväg, bara för att man inte hoppar över guppen framför skolor/dagis och måste göra fuckyou burnouter vid rödljusen så är man inte olämplig mc förare.

Kör som du vill, men om folk kan njuta av en sansad hojtur utan att bete sig som påtända hojtjuvar så låt de göra det. :krama

Behövs inte. En H2 räcker gott och väl.

Förvisso sant, men jag hade velat se en H2R dåna på ner längs en stripp. :hihi
Det togs väl inte in mer än två H2R till Sverige, varav en ägs av ett företag om jag inte minns fel...

Jag bryr mig inte nämnvärt om någon drar på om de kan välja tillfällen när det inte utsätter andra för fara eller måste dra på framför fartkameror, försöka få snuthäng eller dyl som kan leda till restriktioner för hela hojkollektivet.

Men bara för att man inte måste maxa hojen varje gång man är på motorväg, bara för att man inte hoppar över guppen framför skolor/dagis och måste göra fuckyou burnouter vid rödljusen så är man inte olämplig mc förare.

Kör som du vill, men om folk kan njuta av en sansad hojtur utan att bete sig som påtända hojtjuvar så låt de göra det. :krama

Va gör du på motorvägen? :dummer

När det gäller acceleration, jo. Men som du antyder så spelar luftmotståndet en exponentiellt större roll ju fortare det går.

Ganska svårt att bortse från det faktum att luftmotståndet finns där. Från stillastående och en liten bit upp är det oxå ganska uppenbart att vikteffekten har andra fysiska lagar mot sig som sätter den ur spel.

Snabbast acc hittan och dittan, oväsentligt. På mc har man hundra gånger roligare oavsett om man vinner eller inte. Mer fartupplevelse, mer kickar och mer känsla

Nyheter
Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026