RVF400, kan man få tag på en?

Gällande bromsar så passar SP1:s ok rakt av. Komplettera med stålomspunnet och du har fantastiska bromsar (de ärju dimensionerade att hejda en dubbelt så stark motor).

Kosta på henne en fin bakdämpare och gaffelfjädrar från Rick Oliver så har du en dräpare!

- Ja, helt rätt trim om man vill gå vidare från original. För min del blev det dock en större uppgradering. Ökade volymen till 600cc och böjde ut motorn till en rak 4a, trimmade chassie och förlängde hjulbas plus div kittning och vips;

DSC_0248.jpg

:D
 
Jo, ZXR400 och CBR400 är klart alternativ det med. Fast RVFen är nog fan snäppet läckrare alltså.



Gött, är själv vertikalt handikappad med knappa 1.72 så det blir nog prima isåfall :tummenupp

Har ju ingen erfarenhet av det här med import, finns det firmor som kan hjälpa till? (såg Pacific ovanför, ska undersöka det) Ska göra en undersökning i släkten med, tror det finns de som har lite mer koll där. Blir det inte en RVF kanske det blir något annat, F4i var ju rätt billig med...

Importen är inget knepigt, tar bara lite tid. Det absolut viktigaste är att du får det kompletta registreringsbeviset (V5C om vi talar UK) och ett skrivet kvitto. För att slippa extraturerna jag fick, se till att kontrollera ramnr på hojen mot regbeviset innan köp.

Läs mer här.
 
Om det är enbart en banhoj du letar efter behöver du inte V5. Andy på banhoj plockar hem ett antal hojar per år från UK. Han har mer info om import.
 
Om det är enbart en banhoj du letar efter behöver du inte V5. Andy på banhoj plockar hem ett antal hojar per år från UK. Han har mer info om import.

Är nog lv-hoj som gäller, har inte riktigt råd att stötta rent banåkande ekonomiskt tyvärr.
 
Är lite intresserad av en RVF400, någon som har en som kan tänka sig att sälja?
 
Gillar också RVFn...en Rothmanslackad vore porrigt:kär men går dem verkligen att regga i Sverige? Har för mig att jag läst en tråd om det på SH och det var ett helvete. Modellen såldes väl aldrig här?

Har ju ingen betydelse för en ren banhoj men man kan ju ändra sig....
 
Gillar också RVFn...en Rothmanslackad vore porrigt:kär men går dem verkligen att regga i Sverige? Har för mig att jag läst en tråd om det på SH och det var ett helvete. Modellen såldes väl aldrig här?

Har ju ingen betydelse för en ren banhoj men man kan ju ändra sig....

Det är inga problem om du plockar in en som redan är reg inom EU :)
 
Last edited:
Det är inga problem om du plockar in en som redan är reg inom EU :)

Jo det vet jag (har importerat både från UK och Tyskland) men som sagt, jag minns en tråd om just RVFn där det tog lååååång tid innan Transportstyrelsen (eller om det var Bilprovningen) gav med sig.

Men jag kan ha fel:gnissla
 
Jo, men har för mig att den du tänker på togs in från Thailand om jag inte minns helt fel :)
 
Det är inga som helst problem att regga in en EU-reggad RVF, förutom strålkastare och blinkers som saknar E-märkning vilket måste finnas, samt hastighetsmätare i km/h.
 
Last edited:
Har en VFR400 NC30 till salu om någon är sugen. Ligger på blocket. 25tkr släpper jag den för. Stort sett samma hoj som rvf400.
 
Nyheter
Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back
Top