MotoGP Assen 25e-27e juni

:brinnerup
Oj, JL såg inte nöjd ut över kvalet. VR såg desto nöjdare ut...
Både första och andra raden har 3 fabrikat med, även om Pol får vara standin för fabrikshojen. :hihi
Om nu bara rejsen kunde vara lika knivskarpt jämna som kvalen börjat bli så skulle det bli helt jävla fantastiskt spännande att kolla på MotoGP.

Nu är han mojo dööööö!!!!!

Ses vi imorgon i Linköping? Skall gå fram och hejja om ja ser en lång-smal-långhårig????
Fordon borde ja också prata med när han kalla mig tjock :gråta

:brinnerup

Nu är han mojo dööööö!!!!!

Ses vi imorgon i Linköping? Skall gå fram och hejja om ja ser en lång-smal-långhårig????
Fordon borde ja också prata med när han kalla mig tjock :gråta

Tror nog snarare att Assen och JL inte är vänner.

Jo, det är planen att dyka upp och säga hej och hetsa folk lite där i Södern. :P Kommer antagligen att vandra runt med ett par av landstingets blåa kryckor.

Rossi är slut!

... eller hur vare? :D

Vale 1 JLo 8 there is a god, hallefriggin luleå!!!:yoparty

Skoj för der Alte, men vi ska nog inte riktigt skriva av JLo ännu - han har radat upp underbara starter denna säsong, långt bättre än många andra framför honom. Han har definitivt kapacitet att gå in i första böj som 3-5:a, och då kommer saken i ett helt annat läge...

Själv hoppas jag Pedrosa ser till att hamna på pallen igen, på något vis behöver vi honom i toppen ändå. Tyvärr ser jag inte, till skillnad från våra kära Viasatspråkrör, att AEsp ska vara en kandidat för pallen...

Blir ett spännande rejs i morgon, torde svänga friskt de första varven ;)

Rossi tar det följt av Lorenzo och Pedrosa det är ju redan klart och det dom kommer filma. Äh, jag drar till sviesta istället! :D

Som väntat inget direkt att klaga på Jlo:s uppkörning hehe

Last edited:
Jaaaaaaaaaaaaa!!! :rofl :banana

Men vilket jävla race! Och avslutningen, vad ska man säga - galet!
Rossi visar mästarklass :Bugar

Riktigt gött att Rossi fick köra ifrån JL och slå MM då båda går i mål. Tycker dock att MM:s sista försök inte är helt ok då han själv inte klarar kurvan utan att nästan bli stoppad av VR. Visst kan det hända någon gång men nu känns det som han gör det ganska ofta.

Rätt uppenbart pga av formen och kvalet att Rossi skulle gå bra idag. MM visar dock att turen ner i källan labbandet med cykeln såhär långt givit resultat. Jlo tippar jag som trots en underbar uppkörning i starten som mer med om segern i Tyskland. .

Riktigt gött att Rossi fick köra ifrån JL och slå MM då båda går i mål. Tycker dock att MM:s sista försök inte är helt ok då han själv inte klarar kurvan utan att nästan bli stoppad av VR. Visst kan det hända någon gång men nu känns det som han gör det ganska ofta.

Håller helt med dig. Nu är det fan snart dags för en varning eller poängavdrag eller hur de nu straffas. Det har pågått ända sedan Moto2. En enskild händelse är en sak, men som du själv säger, det är gång efter annan nu.

Undrar vad en gammal sporthojsskribent säger nu. Rossi var helt slut för ett par år sen och skulle aldrig komma tillbaka ELLER?

Undrar vad en gammal sporthojsskribent säger nu. Rossi var helt slut för ett par år sen och skulle aldrig komma tillbaka ELLER?

Du menar "sopslut"? Jag undrar vem som skrivit så för jag har aldrig läst det förutom när Rossi-anhängare skriver det. Och kan jag bara anta att det är den vanliga överdriften som sätter in.

MM,s tvåhjulssläpp hejdades ju av Rossi.
Hade inte Rossi varit på utsidan hade MM kanat av ut i sandfållan.
Så hur har han mage o skylla det på Rossi i intervjun förstår jag knappt.
Goooo Rossi.

Last edited:
Rossi visar sina offroadkunskaper i sista kurvan! Om det var en slump eller ej är ju svårt att veta, men det såg ut som att han rätade upp och lyfte upp framhjulet i luften en aning precis innan han åkte ut i grusfållan. Kanske skillnaden mellan att komma igenom på två hjul eller att krascha?

Kul också att se att Rossi kan matcha Marquez "fair and square" över en hel racedistans. Har sagt det förr, men 2015 års säsong är verkligen en av de bästa på länge. När var det senast som så många förare hade potential för pallplats i varje race?

Dock lite förvånande att Suzuki inte lyckades bättre än de gjorde för i teorin borde Assen passa dem bra.

Nyheter
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025