KTM 1290 Super Duke R

Micke65

Rrrrr
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Vendelsö
Hoj
Yamaha mt-10Sp
Just Orange ser så otroligt olikt ut på bilder , beroende på ljuset .

Har ej sett original besten live . Personligen tycker jag köpehojen`s Orange är bättre än vad den brukar vara på Ktm äldre hojar.

Ps , det blir lite sisådära när man dricker Öl hehe .
 

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Ort
Täby
Hoj
Saknas
Men kan dessa ha samma färg verkligen?

View attachment 420349

Och:

View attachment 420350

Ja, dock är färgen på fälgen annorlunda tror jag. Men en bild kan ha så olika nyanser beroende på redigering, kamera och så vidare så det är inte helt lätt att jämföra två olika bilder som är tagna med helt olika förutsättningar.

Kollar vi på min bild från i tisdags så ser även den annorlunda ut trots att det är samma färg:

kcs gelleråsen bandag.jpg

Har ej sett original besten live . Personligen tycker jag köpehojen`s Orange är bättre än vad den brukar vara på Ktm äldre hojar.

Ps , det blir lite sisådära när man dricker Öl hehe .

Gamla KTM-orange är RAL2009. Nya färgen är något helt annat som jag gärna blir upplyst om.
 

Överhertiginnan

2Fast4You
Gick med
10 Mar 2015
Ort
-
Hoj
RSV4 RR 2018 1290 Superduke R 2014, Sporrebobber
Orange är riktigt läckert live och med lite racingdekaler, kraschpuckar och Akrasystemet så blir den helt enkelt SKITBALL :kär
 

Micke65

Rrrrr
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Vendelsö
Hoj
Yamaha mt-10Sp
Nämen se där vilken snygg hoj på Slingerbult :D

The Beast på Bulten.jpg

Duktig fotograf tycker jag han fick fram det oranga bra :)
 

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Ort
Täby
Hoj
Saknas
Just det, någon som har tips på bättre belägg än orginal?

Jag har precis köpt, men ännu ej testat, Galfers G1300-racebelägg (som ej kräver uppvärmning) till min hoj. Dock är Mathias jäkligt nöjda med dem, och han är snabb på hojen! Grevens säljer dem och det är samma som Ducati 1199 Panigales eftersom båda modellerna har Brembo M50-ok.
 

D-MAN 660

Torque Junkie....
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Norrtälje
Hoj
Superduper Hertig 2015.
Teo kan glida ut till dig på lördag om du har tid så får du spöa moppen lite ��
 

Micke65

Rrrrr
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Vendelsö
Hoj
Yamaha mt-10Sp
På väg till Gustavsberg i morse runt 07:20 mötte jag 2st Sd 1290 svarta , nån härifrån kanske ?

Coola Hojar !

Ser ut att bli en solig kväll , Lite åkning på slingerbult känns lockande :)
 

GrimFandango

Ny medlem
Gick med
18 Jun 2015
Ort
Stockholm
Hoj
2014 KTM 1290 SuperDuke
Säljes KTM 1290 Super Duke R -14

Jag måste sälja min 1290 Superduke -14 då jag blir av med garaget efter juli.

Den är en -14 som är ganska exakt ett år gammal. I skrivande stund har den gått 107 mil och 100 mila servicen är gjord vid 99mil. Inkörd enligt manual (på riktigt).

Utrustningen utöver standard är:
Powerparts våg skivorbromsar fram
SAS delete
Akra mapp
Austin Racing V3 titan Decat ljuddämpare

Hojen säljs lite motvilligt då, som sagt, jag blir av med garaget efter juli samt att jag måste ge vika mot påtryckningarna från mina vänner och släkt då jag har två barn och fru osv... ja det var inte populärt att jag köpte hojen om jag säger så.

Bara körd på gata, aldrig bakhjul eller buskörning (Tro det eller ej) Alla "recalls" gjordes vid service.

Står i Stockholm.

Priset är 129 tkr

Det finns mer helt nya tillbehör att köpa till om man är intresserad:
Power commander
Rottweiler Steg 2
Powerparts sadel samt passagerar sadel
Shorai Lithiumjon batteri
Lyft fram och bak
Matta kolfiberdelar från HF Carbon (nästan hela deras sortiment)
Ställbara fotpinnar från MG-Biketec

OBS, pga risken att få hojen stulen vid provkörning så blir det endast provkörning vid deposition av hela summan. Vill man provköra en 1290 superduke rekomenderar jag att åka till Hojcenter där jag köpte min.

Hör av er via PM först!

20150410_123420.jpg
20150423_103818.jpg
 
Last edited:

Challe

Ny medlem
Gick med
19 Dec 2012
Ort
Lidköping
Hoj
Inte just nu...
Hojen säljs lite motvilligt då, som sagt, jag blir av med garaget efter juli samt att jag måste ge vika mot påtryckningarna från mina vänner och släkt då jag har två barn och fru osv... ja det var inte populärt att jag köpte hojen om jag säger så.

Riktigt fin hoj!:) Garage i Stockholm måste väl gå att ordna, det verkar alltid finnas nån som har något om man gör en tråd om garage i dom större städerna. Men det är kanske familj/vänner som trycker på hårdast?

Jag sålde min 1190 adv pga garage problem, nu i efterhand ångrar jag mig som fan. Köpte den ny och med alla saker jag ville ha. Förlorade typ 35-40k på det, nu i efterhand känns det inte roligt.

Jag kan ju förstå din familj om dom oroar sig, men från vad du skriver i ditt inlägg så kör du ju väldigt lungt och fint. Man minskar ju riskerna rejält med ett moget körsätt. Du får ju självklart göra som du vill, men tänker bara så du inte ångrar dig efteråt som jag gjorde.
 

philleee

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2007
Ort
...
Hoj
crescent
OBS, pga risken att få hojen stulen vid provkörning så blir det endast provkörning vid deposition av hela summan.

O där försvann suget att köpa den. Så man ska behöva åka till banken..ta ut pengar kontant, för att kontrollera att allt är ok med en hoj som man är intresserad av att köpa. Tack men nej tack...kan kika på en annan då
 

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Ort
Täby
Hoj
Saknas
O där försvann suget att köpa den. Så man ska behöva åka till banken..ta ut pengar kontant, för att kontrollera att allt är ok med en hoj som man är intresserad av att köpa. Tack men nej tack...kan kika på en annan då

Ärligt talat är det helt och hållet din förlust :rofl En helt ny hoj har nog inte så många punkter att kontrollera innan man märker ifall den är kraschad eller ej. För sliten är den då inte efter 100 mil.
 

philleee

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2007
Ort
...
Hoj
crescent
Ärligt talat är det helt och hållet din förlust :rofl En helt ny hoj har nog inte så många punkter att kontrollera innan man märker ifall den är kraschad eller ej. För sliten är den då inte efter 100 mil.

Spelar ingen roll. Jag köper inget fordon förrän jag provkört först.
 

Pisken

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Jul 2011
Ort
Norrort
Hoj
Triumph Speed Triple RS 2019
köpa en bil eller hoj för 129k utan att prova den ... nja
Brukar ge sig med rätt köpare/pant/kontrakt vid ev provkörning , kan vara bra att skriva ut det iaf så man slipper horder med provkörare

fasen vart lite sugen igen på en SD :) ... synd att jag inte kan motivera försäkringskostnaden som kommer bli uppåt tredubbla mot nuvarande bushoj .... väntar med spänning på GT varianten av SD dock
 

Psychobiker

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skövde
Hoj
TL1000R, Virago 1000 cafe-projekt och SV1000 banhojsbygge, gsxr 1100 renoveringsprojekt.
Nyss hemkommen från 300 mil mc-tur till de brittiska öarna ( speciellt en liten en) så har jag tillslut insett att jag är för gammal för att åka dom sträckorna på helkåpehoj med clip-on styre.
Har kikar runt lite på vad som erbjuds i nakenträsket, och var sugen som fan på en MV Brutal 800 dragster, trots sin lilla motor. Tills jag såg en i hamnen i Douglas förra veckan...den är ju aningens större än en kinamoppe, funkar inte om man är 196 cm nordbo på 100 kg...
Tuonon är ok, men ger ingen wow-känsla, och Ducatis är inte min grej riktigt, känner inte att jag har lust att byta ut hela klädsortiment till sådant med Ducatiloggan på.

Återstår Ktm Super Duke 1290, vilket även råkar vara frugans förstaval när hon ska skaffa hoj igen, fast hon nöjer sig med 990:n

Har läst igenom det mesta av tråden, och blir bara mer och mer övertygad om att det är hojen för mig. Försäkring vart överkomlig på If iallafall som kan ge besked online, men de är lite dyra i inköp fortfarande för en 3-barnsfarsa i statlig tjänst.
Helst vill jag hitta en lagom vurpad billigt, som jag fixar till, då jag kan lacka och fixa det mesta själv.
Är nått år bort ännu, men som sagt, den står på önskelistan.

Får ni nys om nått lämpligt renoveringsprojekt så tveka inte att dra ett pm, pengar går alltid att fixa fram om det är ett rätt objekt. (gäller 990 också till frugan)
 
Last edited:

ChrisseJ

Övar
Gick med
16 Jun 2007
Ort
Mölndal
Hoj
Aprilia Tuono 1100 Factory
Ni som kör med Akrapovic helsystem och db-killers, klarar det bandagar?

Var precis ute och körde en 1290 med Acra slip-on, tyckte det lät rätt "tamt"

Kommer förhoppningsvis beställa en 1290 snart, överväger ett helsystem, men vill kunna köra bandagarna.
 
Last edited:
Nyheter
Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Top