Systemen ser inte ens nära lika ut så du behöver inte fundera på den senare generationens system
Vad gäller gången så skulle jag ta en flaska startgas och spraya runt olika gummin och se om det blir vartalsökning, om så har du spricka i nåt gummi och drar tjuvluft. Annars tror jag nog synk räcker långt tsm med nya stift
Det blev en CBR1000F tillslut för mig!
Vet någon av er hurvida ett 4-1 avgassystem till en SC24 passar till min -88 som är SC21? Det skallrar från ena ljuddämparen så antingen köper jag en ny ljuddämpare eller ett komplett 4-1 för ungefär samma pengar.
Den går lite halvdåligt på tomgången och låga varv. Jag ska synkronisera förgasarna i helgen och byta tändstift till veckan. Vad kan det annars vara? Sprucket insugsgummi?
/Mattias



Var och en har sin åsikt och jag är ingen duvunge, när problemet uppstod var jag inne på tredje året med cykeln och faktum kvarstår att det inte funnits tendens till slir under dom 2000 mil jag haft cykeln, men direkt med helsyntet slirade de. Jag vet fler som kör helsyntet och som du inte fått problem. Pratat med ett flertal servicemän i ärendet och generell rekommendation är DELSYNTET just pga additiven i många syntetoljor, och hur ska du veta vilken olja som är "dålig" då det inte står nånstans? Dessutom finns det ingen rimlig anledning att köra helsyntet i en motor som inte är racetrimmad lr går 4000mil/säsong.

