Kawasaki z800/z800e

Jag har bytt slipon nu i vinter och jag plockade bara bort dom där två vajrarna som satt till den där runda grejjen vid kåpan under sadeln. Såg på nått youtube klipp att många verkar plocka bort hela klumpen där, behöver man verkligen det, någon som vet? i så fall, vad händer i och med att jag lämnat kvar den?
 
Jag har bytt slipon nu i vinter och jag plockade bara bort dom där två vajrarna som satt till den där runda grejjen vid kåpan under sadeln. Såg på nått youtube klipp att många verkar plocka bort hela klumpen där, behöver man verkligen det, någon som vet? i så fall, vad händer i och med att jag lämnat kvar den?

"Grejjen" är ett servo som styr avgasspjället i ljuddämparen. Du kan låta det sitta kvar, bara du låter servot arbeta fritt så händer inget. Men rör du dess position kommer du få felkoder. Servot går att ta bort men måste då ersättas av en slags eliminator som bland annat finns på Ebay...
 
"Grejjen" är ett servo som styr avgasspjället i ljuddämparen. Du kan låta det sitta kvar, bara du låter servot arbeta fritt så händer inget. Men rör du dess position kommer du få felkoder. Servot går att ta bort men måste då ersättas av en slags eliminator som bland annat finns på Ebay...

Okej tack, så med andra ord spelar det ingen roll om man ser till körningen, den påverkas inte annat än att man får en felkod som är störande att se på, om man plockar bort den?
 
Hej,

Någon som har tips på Relä eller motstånd till LED blinkers som passar Z800? Läste lite tillbaka i tråden om att Relä skulle vara krångligt att byta, någon som vet om det stämmer? Funderar på att byta både fram och bak så blir alla fyra blinkers.
 
När jag var på lelles mc och köpte led blinkers visste dom precis vilka motstånd som behövdes, det borde din lokala handlare också göra kan man tycka. Inge krångligt att installera. Bara vanliga motstånd
 
När jag var på lelles mc och köpte led blinkers visste dom precis vilka motstånd som behövdes, det borde din lokala handlare också göra kan man tycka. Inge krångligt att installera. Bara vanliga motstånd

Tack! Stämmer nog som du säger, har hört att om man byter alla blinkers är det bättre att byta relä och om man bara byter två så ska man ta motstånd. Men det spelar säkert ingen roll egentligen, kanske bara är smidigare att byta relä om man skall byta alla på en gång. Ska höra mig fram! :)
 
Tack! Stämmer nog som du säger, har hört att om man byter alla blinkers är det bättre att byta relä och om man bara byter två så ska man ta motstånd. Men det spelar säkert ingen roll egentligen, kanske bara är smidigare att byta relä om man skall byta alla på en gång. Ska höra mig fram! :)

Jag tänkte samma! köpte ett relä, kollade upp vart det satt på hojen, lämnade tillbaka relät för jag tänkte att aldrig i helvete att jag sliter isär så mycket för det lilla. Så nu har jag bara motstånd på bakblinkers och alla blinkers blinkar helt normalt!
 
Jag tänkte samma! köpte ett relä, kollade upp vart det satt på hojen, lämnade tillbaka relät för jag tänkte att aldrig i helvete att jag sliter isär så mycket för det lilla. Så nu har jag bara motstånd på bakblinkers och alla blinkers blinkar helt normalt!

Se där ja! Så de främre blinkar som de skall trots att du bara har motstånd på de bakre? Har nog hört talas om det tidigare. Får testa mig fram helt enkelt. Beställer nog fyra motstånd och ser hur många det går åt sen :)
 
Tjo,

Kanske en dum fråga, men funderar på att montera ett grill cover. Finns det någon chans att det tar ner effekten på hojen?

$_57.JPG
 
Se där ja! Så de främre blinkar som de skall trots att du bara har motstånd på de bakre? Har nog hört talas om det tidigare. Får testa mig fram helt enkelt. Beställer nog fyra motstånd och ser hur många det går åt sen :)

Precis! Jag tänkte att jag skiter i att det blinkar snabbare, orkade inte plocka isär så mycket. Men det visade sig ju som sagt att det fungerade ändå :)
 
Tja någon mer som har pc5? Tänkte prova toppfarten med min igår och hojen gör nu bara 210 när man lägger i 6an så orkar den inte varva ur. Den går dom fan på låg och mellan registret men på höga över 10 000rpm verkat den sakna kraft. Kör på 506 mapen från dynojet
 
På youtube verkar dom ju toppa orginal hojjar till 250? Har själv inte hunnit testa då jag precis hann klart med inkörningen förra sommaren.
 
Toppade min till 240 ifjol med bara slipon, hade nog gått mer om jag plågat lite till. Nu med Power commander och kn filter gör den vara 210 på 5an och 6an :-(
 
Last edited:
Går som Fan på låg och mellan så då kan jag nog leva med låga maxvarv. Har mailat dynojet för att fråga, kanske får bli en mappning på bike iaf :-)

Jämfört de olika maparna nu och det är ju rätt stor skillnad på 502 och 506mapen som jag kör nu.

503 mapen är ju med Luftburksmodifikationen och då verkar den vara ännu fetare över hela registret. Skall prova lägga in den imorgon och utvärdera. Återkommer. Ingen annan som kör PC5 vilken kör ni med?

Uppdatering igen, med 503 mappen går hojen fort igen :) 215 lätt på 5an sen fortsätter den dra på 6an precis som den skall. Jämnt och fint mellanregister samt låg register.
 
Last edited:
Går som Fan på låg och mellan så då kan jag nog leva med låga maxvarv. Har mailat dynojet för att fråga, kanske får bli en mappning på bike iaf :-)

Jämfört de olika maparna nu och det är ju rätt stor skillnad på 502 och 506mapen som jag kör nu.

503 mapen är ju med Luftburksmodifikationen och då verkar den vara ännu fetare över hela registret. Skall prova lägga in den imorgon och utvärdera. Återkommer. Ingen annan som kör PC5 vilken kör ni med?

Uppdatering igen, med 503 mappen går hojen fort igen :) 215 lätt på 5an sen fortsätter den dra på 6an precis som den skall. Jämnt och fint mellanregister samt låg register.

Vad har du bytt ut förutom Acrapipan? :)
 
Hur gör jag om jag vill läsa av pc5:an pluggar in en dator? Vilket program? Skulle gärna se lite statistik på saker och ting men har ingen erfarenhet av det.

Passar på att slänga upp en bild på min hoj också
20150407_151821.jpg
20150407_151852.jpg
 
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Back
Top