Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Krashat?
Skev skiva!
Funkar det stillastående men så fort du rullat en bit så får du pumpa är det, till 99,9% säkerhet, skev skiva (kan ju va något magiskt med 0,01%.)
Lossa ena oket, lägg något emellan beläggen och pumpa upp tryck, rulla framåt och kolla resultat, om den inte tar utan att du får pumpa är den skivan troligen skev, om den tar är den rak.
Byt ok och gör om, med lite tur är ena skivan rak iaf.![]()
Inte med det hjulet på... Och inga sådanq problem förra året. Jag funderar på om det kan vara luft kvar i systemet...
Kolla att oket kan röra sig i sidled, smörj upp så att inget kärvar
Är det luft har det ingen betydelse om hojen står still eller rullar, du måste pumpa ändå.
Hur har hjulet som nu sitter på hanterats?
Kan skivan fått sig en tryckare vid transport eller däckbyte?
Inte vad jag vet... Köpte hojen i juli. Körde ett pass på de här hjulen i augusti. Annars varit i garaget... Jag har fler skivor så jag kan ju testa med dem och se om det hjälper... Tack för tipset!
Antingen har man ett ok som kan röra sig i sidled eller flytande skivor som kan röra sig i sidled. Man kan även ha båda varianterna.
Funkar inte detta så kan kolvarna "pumpas" tillbaka
Glid-oken ni pratar om, det kallas väl enkelverkande ok egentligen? Alltså att en eller flera kolvar sitter på ena sidan, och när man bromsar "drar åt sig" bromsbelägget på motsatt sida? Om man får va besserschmitt.![]()
Det jag menar iaf., andra modeller har jag inte stött på. Så det är så de heter, lär sig något nytt varje dag.![]()
Har något liknande skit fel på min ktm enduro där man är tvungen och gå ner med knäet på oket och trycka till lite för få tillbaka bromsarna, provat smörja m.m men kommer tillbaka efter nån körning.
riktigt irriterande är det i alla fall.
Ktm-s jävla svampbromsar.![]()
Har du luftat uppe på pumpen eller bara nere?
Om inte så prova då en krasch som din kan generera skit både här och där...
Eftersom TS inte har berättat vad han har för broms, så kan vi bara spekulera. Kan det vara en R1:a?
![]() |
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026
Norton Motorcycles förbered... |
![]() |
TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025
Nu är det klart att världen... |
![]() |
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026
Norton Motorcycles förbered... |
GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025
Honda var tillbaka i Biarri... |
|