Sugen på att rösta på SD?

Status
Ej öppen för fler svar.
Hur menar du att det skall gå till i så fall? Försvarandet menar jag.

Tja, kolla filmerna från Frankrike, förövarna led ju knappast av något hot att bli nedkämpade.

Skulle folk vara lika snabba och säkra på skjutvapen som att filma med mobilerna skulle vi vara rimligt säkra...
 
Nej, det har jag läst. Om Florida alltså.
Det jag vill få fram är att lösningen nog inte är så enkel. I just det extremfallet som Frankrike, ja kanske. I mildare fall - nja.
Du har inte lust att utveckla det där med Florida, lite svårt att hänga med om man inte vet vad du syftar på.
 
Du har inte lust att utveckla det där med Florida, lite svårt att hänga med om man inte vet vad du syftar på.

När det gäller USA så är det inte bara Florida. Att sånär som alla bär vapen i många stater i USA är skrämmande när man också ser hur många som blir skjutna.
Tror mer på hur det är i Storbritannien då.
 
När det gäller USA så är det inte bara Florida. Att sånär som alla bär vapen i många stater i USA är skrämmande när man också ser hur många som blir skjutna.
Tror mer på hur det är i Storbritannien då.
Du är inte så insatt i usa.s statistik förstår jag...
 
Du har inte lust att utveckla det där med Florida, lite svårt att hänga med om man inte vet vad du syftar på.

Jag tog Florida som exempel bara. Där får man (som jag förstått det) bära vapen och använda det mot folk som "ser misstänkta ut".

Det jag ville få fram var:
Att ha ett vapen är en sak. Att bedöma när man skall använda det är en annan.
I Frankrikefallet var det nog lätt att avgöra.
I ett annat fall. Tänk dig ett gäng araber som diskuterar högljutt på gatan och förbi kommer en med oblid syn på dem och ett vapen i bältet.
Inte mitt drömscenario.

Lite luddigt kanske. Det är vad jag förmår nu.
 
Du är inte så insatt i usa.s statistik förstår jag...

Jag har vänner i USA som bor på olika ställen och som ser hur det är. Det räcker för mig. Jag älskar faktiskt USA annars men deras vapenlagar är helt uppåt väggarna. Att sälja vapen på walmart och att folk går omkring med laddade vapen i handväskan är iallafall inget jag vill uppleva.
Ett vapen hemma i ett vapenskåp är en sak men att det ligger laddade vapen överallt är sjukt.
 
Jag har vänner i USA som bor på olika ställen och som ser hur det är. Det räcker för mig. Jag älskar faktiskt USA annars men deras vapenlagar är helt uppåt väggarna. Att sälja vapen på walmart och att folk går omkring med laddade vapen i handväskan är iallafall inget jag vill uppleva.
Ett vapen hemma i ett vapenskåp är en sak men att det ligger laddade vapen överallt är sjukt.
Hur många av dom har blivit skjutna?
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top