Avgassystem och ljudnivå på KTM RC8R

ingvar.olsson

Sporthojsnörd
Gick med
31 Jul 2005
Ort
Stockholm
Hoj
KTM RC8R Track , Husaberg FE390 , Aprilia RXV 550 samt Aprilia RST1000 Futura
Hejsan!

På min RC8R Track sitter ett Acrapovic Evo 4 system som jag misstänker är för bullrigt
även med dB-killer.

Ni så åker bana med RC8 hur har ni gjort med avgassystem/buller?

Vilka avgassystem används?

Mvh,
Ingvar
 
Last edited:
Tyvärr är det nog bara orginal eller ombyggnad till ett slipon på varje sida som funkar.
 
Tyckte jag läste i en annan tråd att det var en RC8R Track? Den har i så fall svårt att klara sig även med originalljuddämparen.
"henke hå" som kör i BoTT fick byggt ett eget som fungerar klockrent, även på Knutstorp.
 
Tyckte jag läste i en annan tråd att det var en RC8R Track? Den har i så fall svårt att klara sig även med originalljuddämparen.
"henke hå" som kör i BoTT fick byggt ett eget som fungerar klockrent, även på Knutstorp.

Det är riktigt det är en RC8R Track. Jag trodde Akra-systemet var original men det är det alltså inte?

Jag ska prova att kontakta Henke Hå så får vi se vad han har att säga. Tack för tipset!

Mvh,
Ingvar
 
Det är riktigt det är en RC8R Track. Jag trodde Akra-systemet var original men det är det alltså inte?

Jag ska prova att kontakta Henke Hå så får vi se vad han har att säga. Tack för tipset!

Mvh,
Ingvar

Jo så är det nog. Men Henke provade original från den vanliga rc8:an med. Vill minnas att det till och med blev sämre/högre ljudnivå.
 
Jo så är det nog. Men Henke provade original från den vanliga rc8:an med. Vill minnas att det till och med blev sämre/högre ljudnivå.

OK, då förstår jag.

Jag har PM:at Henke Hå så får vi se om han kan hjälpa till.

Mvh,
Ingvar
 
Jag kör med originalsystemet och det låter lite väl lågt... Har inte haft några problem med för högt ljud (Mantorp, Gelleråsen, Gotland). RC8 Track är väl gamla RC8R försett med Club Race Kit? Dvs Acra helsystem, bättre fjädring mm. Så ser det ut om man kikar på artikelnumren på KTM Shop. Kan man kanske bygga på lite på det befintliga Acrasystemet? Då har man ju ändå viktbesparing jmf original.
 
Last edited:
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top