Hej!
Jag läste precis att det finns en app som heter Hälsa ( vit med ett rosa hjärta) i den kan man fylla i ett medicinskt ID. Detta kan sedan räddningstjänst mm nå fast din skärm på telefonen är låst?
Ladda ner appen
Fyll i medicinskt ID
Lås skärmen
Gå in på "nödsituation"
Där hittar du uppgifterna.
Lycka till och var rädda om er i trafiken!
Jag läste precis att det finns en app som heter Hälsa ( vit med ett rosa hjärta) i den kan man fylla i ett medicinskt ID. Detta kan sedan räddningstjänst mm nå fast din skärm på telefonen är låst?
Ladda ner appen
Fyll i medicinskt ID
Lås skärmen
Gå in på "nödsituation"
Där hittar du uppgifterna.
Lycka till och var rädda om er i trafiken!
och identitetsstölderna har aldrig varit flera. Man ska vara rädd om sina 4 sista siffror! Om man nu blir grönsaksförklarad på sjukhus och inte kan göra sig förstådd angående vems ägodel man är, så räcker fullt namn samt 8-siffrigt personnummer ypperligt för att de ska få en bild om vilka de ska kontakta. Alternativt att man skriver telefonnumret till den man vill ska bli kontaktad i appen/lappen i plånkan. Nackdelen skulle ju vara att jag vet inte hur de ska få reda på sjukjournaler osv utan att veta EXAKT vem du är, men där kanske någon med vetskap kring ämnet kan fylla in? De som faktiskt borde ha tillgång till ens identitet, räcker det då med fullt namn samt födelsedatum för att de ska få reda vem man är?