Saker som var bättre förr, 1-100

Folk satt inte och fipplade med telefonen på fikarasten:mad:
Jävlar vad irriterande

Jag tittar inte så mycket på TV, men hamnade plötsligt i zombie-serien "Walking Dead". Först trodde jag det var en dokumentär. Precis så där stapplar folk runt här i Sthlm, på tunnelbaneperronger, trottoarer och whatnot. Det okontaktbara ansiktsuttrycket och den bristande rumsuppfattningen var så perfekt fångad i Walking Dead.
 
Last edited:
#32 och nu jävlar håller ni räkningen eller jag golar ner varenda jävel till moderatorerna. :finger

#33 -Världen var mindre (inte samma koll på hela världens väl och ve)

Numrerad :fakta :brynad
 
#35

Förr när man hade gäster så var det ingen som fotograferade maten man bjöd på och la ut den på Instagram till allmän beskådan :)
 
#36
Förr (jättelääänge sen) kunde man läsa alla tidningar gratis på internettet, nu kräver alla inloggning.
 
#37
Fredagskvällar! Förr var det tjofadderittan! Nu är det mer däcka innan tolvslaget, nykter.

[video=youtube;oAk_T60Mlzc]https://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=oAk_T60Mlzc[/video]
 
Kollektivtrafiken har faktiskt blivit bättre (men mindre kollektiv) på flera mindre orter i Småland.
Tror att det var Sävsjö som först ifrågasatte öststatsfenomenet med tomma bussar som åkte runt enligt tidtabell efter regimens femårsplan.
Numera körs beställningstrafik.
Behöver man transport så ringer man taxi och anger varifrån och vart man vill åka, samt önskad tid.
Taxi samlar ihop beställningarna (om det blir fler) och skickar en passande bil.
Kostar som en bussbiljett.
Det har blivit bättre.

38: Allt annat.
 
Kanske det men det är ju lantisarna som tar över stan, snart finns det bara ståkkålmare på vischan.
Jag är skeptisk.

Köpte precis hus på landet.. Inte flyttat dit än, men faktiskt.. Börjat kalla stället nueva estockholmo..
 
Alla tjejer solade topless när jag var ung ! :banana
Hur många gör de idag ? (hemmavid alltså) På Canary Islands , Ibiza , Grekland , Thailand osv gör dom de ju fortfarande men ... :va
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top