Metalcover på Zara Larsson låt

suzuki125

Ny medlem
Gick med
4 Dec 2008
Ort
Hbg
Hoj
KTM SMR690 -08, Suzuki 125cc 2T, hemmabyggd Honda CB125. GSXR750 - 96 SÅLD
Tjena :)

Nu när det är vinter får man plocka upp guran istället när man inte kan köra hoj :)
Började lira lite över en zara larsson låt (carry you home) för nöjes skull, slutade med att jag spelade inte och gjorde en låt av de.
Sen la en polare till bas, trummor och mixade den :)


Ni får gärna ge era synpunkter :)
Har sett många andra covers på hennes låtar men ingen metalcover faktiskt
Att köra höj och lyssna på metal går ju hand i hand :)

För er som undrar över det tunga ljudet så är det en 7 strängad gitarr nedstämd till Ab på tjockaste strängen, dessutom en hel del produktion och inställningar för att få det ljudet :)
 
Klockren :yoparty

Slänger upp den på min facebook :tummenupp
 
Klockren :yoparty

Slänger upp den på min facebook :tummenupp

Tack så mycket :)
Sådant hjälper mig väldigt mycket

Ni som gillar videon får gärna gilla den på youtube, subscriba eller dela den, vad ni känner för :D
är mycket välkommet
 
Nice, men du hade gärna fått tona ner den övriga musiken så man hör mer av sången, din gitarr och kanske basen. Svårt att till fullo uppskatta ditt gitarrspel när det är så "stökigt" runt omkring :)
 
Nice, men du hade gärna fått tona ner den övriga musiken så man hör mer av sången, din gitarr och kanske basen. Svårt att till fullo uppskatta ditt gitarrspel när det är så "stökigt" runt omkring :)

Svårt att säga, jag gillade inte mixen först men har börjat gilla den nu :)
Tänkte först som du, så sa till min polare att göra en version också med fokus på gitarren
Men det här var mer av en "full song mix" gillar de faktiskt nu :)
man hör dock inte gitarren så bra i vissa högtalare
 
Jag gillar den, riktigt skön:-) Men håller med Macke lite, känns som vissa saker är lite svåra att höra. Jag tänker mest på att gitarren ljudet ibland. Det var det enda jag kunde tänka på, annars gillar jag metal med och detta var en skön mix av hennes låt. Bra jobbat:-)
 
Jag gillar den, riktigt skön:-) Men håller med Macke lite, känns som vissa saker är lite svåra att höra. Jag tänker mest på att gitarren ljudet ibland. Det var det enda jag kunde tänka på, annars gillar jag metal med och detta var en skön mix av hennes låt. Bra jobbat:-)

Tack :)
Ja headphones eller bra speakers hör man de bra
hörs lite dåligt i te.x. laptop speakers, mobil osv :)
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top