Jag vill börja tävla i BoTT men..

Rash

Racing is life
Gick med
10 Feb 2006
Ort
Mölndal
Hoj
R1, YSR 50
Det är fixat. Jag kanske lika gärna kan göra blocket.se till startsidan i vinter.
Nu kanske man bör ändra tråden till "jag vill börja tävla i Speedster" :brinnerup
Äh, det återstår att se. Hittar jag en riktigt billig men körduglig banhoj blir det speedster 2015, annars blir det bandagar med superduken och så får jag se hur det går :)

Kul att du ska börja rejsa! Speedster är ju en perfekt instegsklass men efter några race så kan du ju börja sikta på BoTT. Finns nog ingen serie som är roligare än BoTT om man är ute efter rolig racing på roliga banor:tummenupp

Min plan är också Speedster och sen när jag blir "stor" (har ekonomi) köra BoTT.
 

henke hå

ogilla facebook
Gick med
23 Dec 2006
Ort
norr om lund
Hoj
ktm rc8r-12.ktm rc8 track-11.honda crf450-08
jag blev varvad dom första racen jag körde men hade sanslöst kul ändå.
bara o testa på det tycker jag,det visas mer hänsyn än det gör i rooki
 

Lam-Kaka

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2004
Ort
Jämtland
Hoj
Mille Delux
Hej Fordon,

Eftersom jag är en av de i bakre i fältet i BoTT, har kört BoTT i 3 år nu, med en gammel Mille från 2000 så kan det va bra att ge lite info. Det är ingen fara att börja att köra i BoTT om du kör ca 1,20 på karlskoga, gubbarna i BoTT vissar bra hänsyn....jag skulle va mer tveksam att köra i Rookie 600/1000 än i BoTT.

Mitt tips angående däck frågan så kör på beg slicks till att börja med, finns flera BoTT förare som säkert har slicks liggandes som ej används som e beg som de kan sälja till vettig peng.

Även en långsam förare som jag utvecklas med tiden, så i somras fick jag till ock med stå på pallen i Assen. Första gången jag va där körde jag på 2:03, i somras 1,52. Till sommarn satsar vi på under 1.50s

Kaptenen fick känna sig ifrån körd av mig på race2 även om han försökte gena med sin offroad KTM :)
 
Last edited:

Richard

21st century digital boy
Gick med
25 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Gixxer
Rullar det några andra fabriks- eller striitfajters i BoTT? Eller dukear eller stora motarder eller så?
 

Lam-Kaka

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2004
Ort
Jämtland
Hoj
Mille Delux
Rullar det några andra fabriks- eller striitfajters i BoTT? Eller dukear eller stora motarder eller så?

Tyvärr så har det inte gjort det de senaste åren, men det kanske det blir ändring till denna sommar :) , jag har även vilja sätt att v4an har fått varit med i BoTT så det blir lite nytt blod(Just nu är det bara ducati och ktm och en stakars sliten aprilia).
 

Henrik08

Ny medlem
Gick med
24 Sep 2011
Ort
Hong Kong
Hoj
Duc Pantah-82, Duc 888-94, Apa/KTM, ZX10-09
Har gjort inhopp i bade R1000 o bott.
Bada ar kul, men bott ar speciellt eftersom arrangemanget ar sa proffsigt. Alla delar talt o lar kanna varandra, kanske darfor man ar lite mer radd om varandra pa banan?

Toppforarna i bott ar grymt snabba men ocksa rutinerade, sa omkorningarna gar bra. Kan bara rekommenderas, du kommer inte att angra dig

/Henrik

P S ursakta.tangentbordet
 

Psychobiker

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skövde
Hoj
TL1000R, Virago 1000 cafe-projekt och SV1000 banhojsbygge, gsxr 1100 renoveringsprojekt.
Problemet med att vara såååå långsam är ju att motivationen att lägga hela sin ekonomi och semester på att tävla, försvinner direkt. Och sen slutar man. Ska jag åka halva banan efter den som ligger näst sist så är det precis som vilken bandag som helst, fast billigare och utan att man känner sig utanför. Därför tycker jag att det är viktigt att man åtminstone följer med i mer eller mindre samma tempo som några andra. Men tack för svaret! :)

Jag skall också köra BoTT så småningom, så du slipper vara själv där bak!
 

Psychobiker

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skövde
Hoj
TL1000R, Virago 1000 cafe-projekt och SV1000 banhojsbygge, gsxr 1100 renoveringsprojekt.
Hur mycket dyrare är tävlingarna utomlands? Är det bara att plusa på reskostnaden, eller är det annat som skiljer?

Är ju rätt fett att som glad amatör få köra på lite större banor! :banana
 

GT

Absolut kortast.
Gick med
29 Nov 2010
Ort
Helsingborg
Hoj
CBR600RR - Pink Kitty Edition
Fordon, så som jag förstått det är man generellt lite trevligare i BoTT. Hade jag också varit ett fan av "vibrator-race" hade jag kört BoTT jag med. Men, det som är det absolut bästa i mitt tycke är miljöerna. Gälleråsen, Sviestad, Anderstorp, Falkenberg kontra Autodrom Brno, Lauzits Ring, Rudskogen? För mig är valet enkelt..
 

TheCrow

Ny medlem
Gick med
4 Mar 2013
Ort
Uppsala
Hoj
Intruder M800 -06(Till Salu), GSX650FA -13, M1800R - 08
Vad är BoTT för nått? Vilka hojar platsar?

/Freddo
 

PeteR1

För gammal för att dö ung.
Gick med
30 Aug 2012
Ort
Karlstad
Hoj
600+650+800+1000x2
Vad är BoTT för nått? Vilka hojar platsar?

/Freddo

Battle of The Twins.
Hojar med två cylindrar.

Från Svemo:
"BoTT (Battle of the Twins)
Denna klassen körs med tvåcylindriga fyrtaktmaskiner (748cc-1247cc) och kallas också för "Gentlemens Racing". Mindsta ålder på förare är 17 år. Se SR punkt 9.2 för regler och läs mer om cupen på Nordic BoTT."

http://www.nordicbott.com
 
Last edited:

TheCrow

Ny medlem
Gick med
4 Mar 2013
Ort
Uppsala
Hoj
Intruder M800 -06(Till Salu), GSX650FA -13, M1800R - 08
OK, då är det uteslutet för min del iaf... Eller jag kan ju ta glidaren :D

Det är bara Speedster Cup som funkar med nuvarande hoj iaf. Som många andra tycker jag bara att det skulle vara kul att prova på nån gång men jag lyckade ju pricka in glappet mellan Rookie 600 och 1000.

/Freddo
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
OK, då är det uteslutet för min del iaf... Eller jag kan ju ta glidaren :D

Det är bara Speedster Cup som funkar med nuvarande hoj iaf. Som många andra tycker jag bara att det skulle vara kul att prova på nån gång men jag lyckade ju pricka in glappet mellan Rookie 600 och 1000.

/Freddo

Det hade faktiskt varit lite tufft med en glidare som brände runt på bredställ i kurvorna för att kunna ta dem med lite hastighet. :hihi GÖRT! :fakta
 

Lam-Kaka

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2004
Ort
Jämtland
Hoj
Mille Delux
Battle of The Twins.
Hojar med två cylindrar.

Från Svemo:
"BoTT (Battle of the Twins)
Denna klassen körs med tvåcylindriga fyrtaktmaskiner (748cc-1247cc) och kallas också för "Gentlemens Racing". Mindsta ålder på förare är 17 år. Se SR punkt 9.2 för regler och läs mer om cupen på Nordic BoTT."

http://www.nordicbott.com

En liten ändring till i år...

Motor
I Nordic BoTT gäller 2 cylindrar,
fyrtakt, slagvolym 748 cc–1301cc.
Trimning
Fri trimning gäller. Överladdning såsom kompressor och turbo ej tillåtet.
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top