Min husa 390 kör mig motvilligt!

husa14

Ny medlem
Gick med
6 Dec 2014
Ort
Örebro
Hoj
2010 Husaberg 390
Har fått problem med min husa 390. När motor kommer upp sin "arbetstemperatur" vill den inte kör med mig längre.
Den startar och svara på gaspådrag men när jag lägger i växel blöddrar den till och jag får nästan omgående motorstopp. Om jag gasar rejält kan den ta mig framåt lite mer. Har bytt tempgivare och funderar nu om det har nått med bränsletillförseln (pumpen) ?? Eller nått elektronik-/inställningsproblem...

Tacksam för inlägg...
 
Jag har ett liknande fel på en bil och det är bränslet som är boven där. Bränslefiltret är igensatt så tillräckligt med bensin inte kommer fram + att alla tätningar runt spridarna är dåliga.
Kolla bränslefiltret om det är friskt. Spraya startgas runt spridaren så kan du se om du har någon läcka där.
 
Ventiler? Spontant får jag känslan av att när motorn blivit varm så kanske en ventil ligger för tajt och inte öppnar ordentligt?
 
Soppapump och/eller igensatt spridare är standard och ter sig så.
 
Ok. När du säger soppapump menar du då även tryckregulatorn då eftersom det är en sån som sitter i tanken?
 
Ventiler? Spontant får jag känslan av att när motorn blivit varm så kanske en ventil ligger för tajt och inte öppnar ordentligt?

Om hojen är svårstartad varm så kan de vara så enkelt som Thriss säger ventilspelet för tight för då blir de både svårstartad och kan gå knasigt.
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top