SR500 tracker

pulverlackade nav och fälgbanor.
ska lämna in o få det ekrat.
 

Bifogat

  • DSC_0199.JPG
    DSC_0199.JPG
    183.9 KB · Visningar: 281
Jag hoppas att mina hjul ska bli färdiga snart.
Under tiden har jag beställt en ny ljuddämpare,rostfria rör o böjar för att bygga mig ett nytt avgassystem.

Har även haft iväg toppen till topplocksverkstan för lite optimering.
samt skickat iväg en kam till webcams för svetsning o omslipning.

En ny mikuni hsr42 har köpts utav boost 3 och kommer nästa vecka.
 

Bifogat

  • sr500 ljuddämpare.jpg
    sr500 ljuddämpare.jpg
    5.7 KB · Visningar: 236
Jag hoppas att mina hjul ska bli färdiga snart.
Under tiden har jag beställt en ny ljuddämpare,rostfria rör o böjar för att bygga mig ett nytt avgassystem.

Har även haft iväg toppen till topplocksverkstan för lite optimering.
samt skickat iväg en kam till webcams för svetsning o omslipning.

En ny mikuni hsr42 har köpts utav boost 3 och kommer nästa vecka.

De här blir bara för bra:tummenupp
Blir det större ventiler i toppen?
Hade inte webcams färdiga slipmått på kammen?
Vilka mått slipas kammen till nu?

Ps jag har en sr500 tank om du skulle behöva den är rostfri inv och utvändigt.
 
Last edited:
Det blev org ventiler,dom är rätt stora endå 47x39

Flödes data

lyft in
2 46
4 91
6 134
8 176
10 204
12 216
14 223

Det är inte helt bestämt än vad det blir för värden på kammen.
 
Det är inte så att du har en kom till övers som du kan tänkas sälja? Min visade sig vara helt slut, styrningen för kamdrevet är av...:huvet:död
 
Det låter inte helt ointressant det heller!
 
Det blev org ventiler,dom är rätt stora endå 47x39

Flödes data

lyft in
2 46
4 91
6 134
8 176
10 204
12 216
14 223

Det är inte helt bestämt än vad det blir för värden på kammen.

Undra hur stora som skulle gå i en sådan här motor? Din borrning på 30cc mer ger ju utrymme med några mm extra ut mot cylindervägg. När man maxar ventilstorlek så måste man i många fall flytta hela styrningen åt någ håll och det är ju en hel del merjobb. men undra hur stora det skulle gå i utan att flytta styrningar? Om du orkar får du gärna pilsnermäta det bar för kul skull.

Erland på topplocksverkstan är expert på plastning av insug så han har förmodligen plastat tumbling som han kallar det. Jag har lärt mig tumblingportning av honom och är mycket tacksam för det för motorerna går så sjukt mycket bättre med den typen av insugsplastning speciellt i botten och mellanreg o gassvar.

Jag hoppas du ska bromsa den för det blir för kul då de ger drygt 30hk org!!
 
Erland har en till topp han håller på med,den har 48mm ventil o flödar 251cfm vid 14mm lyft.
49mm vet jag dom som använder utan att flytta styrningen.

Sen kan man göra nya styrningar med hålet lite offset för att kunna flytta ventilen lite utan massa jobb.

Jodå den ska bromsas sen.
 
jag är redan nu sugen på att bygga en 645cc med monster topp:D
Oj går det få upp dem till 645cc?! Hur mycket jobb är det jag antar det krävs nytt foder och urslipning i block?

På xt600 tt600 går det få ca 730cc genom att borra eller om det krävdes foder + borr samt att man fick dra i 2st låååånga bultar genom toppen och ner i blocket. Blocket måste även förstärkas med svets runt cylinderfotsbultarna. Jag antar det krävs liknade moddar på en 645cc sr?
 
det finns några byggen över 700cc också.

men ja det kräver att man sätter i nytt foder,finns också eftermarknads cylindrar med nikasil o 95mm borr.
sen får man stroka veven,vet att det finns 88mm och 91mm iaf,org är 84mm

cylindern måste förstärkas då den spricker,tror dock den gör det endå tillslut.
 
fått hem rostfria rör,böjar samt en vacker dämpare från coneeng.

Dämparen är borstad och det kommer resten också att bli.

 
har ett helt nytt heidenau k60 scout 130/80-17 till övers om nån är intresserad...
 

Bifogat

  • DSC_0314.JPG
    DSC_0314.JPG
    564.1 KB · Visningar: 174
Hur breda däck och fälgar får du in i svingen när du gå ner till 17 tum?
 
140 däck är max,men det är inte svingen som sätter stopp utan kedjan som tar i.
 
nya kammen med c.a 14mm lyft samt fjäderkit med titan retainers.
 

Bifogat

  • DSC_0321.JPG
    DSC_0321.JPG
    439.4 KB · Visningar: 178
Kammen är från webcams.
Köpte en org kam från ebay som skickades direkt till webcams för svetsning o slipning.
Går även att köpa ett nytt ämne från webcams.

Grymt bra support från dom.
Jag ville ha en kam som dom inte har i deras sortiment,så det blev en hel del mailande fram o tillbaka för att komma fram till rätt profil,jag tror många hade bett mig köpa en kam från nån annan:)
 
*/ ?>
Nyheter
Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Back
Top