Polisen stal Johans hoj

:va Jag kanske missförstod ditt tidigare inlägg, tolkade "Hade det varit lika okey om dom hade ställt upp en upphittad stulen hoj framför hans bostad o sedan tagit honom för hojstöld bara för att han buskör?" som att du menade att polisen ställer en stulen hoj framför hans bostad i hopp om att han skulle dtra iväg på den.

Menade ett påhittat brott helt enkelt. Eeh valdigt OT nu, så släpper d.

Är en oreggad racehoj ett fordon? :va Borde inte den kunna kvala in som tävlingsredskap, som vilken fotboll eller golfklubba som helst? Och såna behöver mig veterligen inte ha vare sig regplåt eller trafikförsäkring.

Är en oreggad racehoj ett fordon? :va Borde inte den kunna kvala in som tävlingsredskap, som vilken fotboll eller golfklubba som helst? Och såna behöver mig veterligen inte ha vare sig regplåt eller trafikförsäkring.

Det har frågat mig många gånger också, men tydligen är det ändå ett fordon vilket medför att man inte får en spänn på hemförsäkringen om den blir stulen. :gnissla

Det vore bra om dem kunde ta alla dessa bilar som står uppställda och tar plats på parkeringar utan regskyltar men det bli väl för dyrt det kan stå bilar i månader här i Köping utan skyltar men inte fan visar sig polisen möjligt att dem setter upp sina band på bilarna för att visa att dem varit där men fördenskull försvinner inte bilarna

Det vore bra om dem kunde ta alla dessa bilar som står uppställda och tar plats på parkeringar utan regskyltar men det bli väl för dyrt det kan stå bilar i månader här i Köping utan skyltar men inte fan visar sig polisen möjligt att dem setter upp sina band på bilarna för att visa att dem varit där men fördenskull försvinner inte bilarna

Det borde väl bara vara att börja ringa polisen/kommunen om dem några gånger i veckan?

Det borde väl bara vara att börja ringa polisen/kommunen om dem några gånger i veckan?

Mitt tips - häll en skvätt olja under bilen, ring kommunens miljöinspektör och berätta att du hittat en övergiven bil som minsann läcker olja. Bilen kommer att vara borta inom några timmar, annars kan kommunen åka dit för miljöbrott...

Mitt tips - häll en skvätt olja under bilen, ring kommunens miljöinspektör och berätta att du hittat en övergiven bil som minsann läcker olja. Bilen kommer att vara borta inom några timmar, annars kan kommunen åka dit för miljöbrott...

Det är klockrent och fungerar verkligen. :tummenupp

Fördomsmode on: med hans gulliga tatuering på bröstet, och tidigare fängelsevistelse så är jag på polisens sida.

Utdrag från artikel i Folkbladet:

Folkbladet skrev:
Polisen betonade att motorfordonet av märket Yamaha beslagtogs eftersom det fanns brottsmisstankar. Utredningen handlade om motorcykeln var stulen eller ej.

– Nu är ärendet färdigt och ska vidare till åklagare för åtal. Misstankarna om att motorcykeln var tillgripen har bekräftats. Den stals i början av juli i Norrköping, säger Mattias Grenestam vid Finspångspolisen.

Fordonet har varit beslagtaget sedan den 28 september. Då åkte en polispatrull på Östermalmsområdet och upptäckte en motorcykel utan registreringsskylt. Patrullen uppger i förundersökningsprotokollet att det inte gick att identifiera mc:n.

– MC:n saknade originaltändningslås, ram och motornummer var bortskrapade och den bakre registreringsskylten saknades, säger Mattias Grenestam.

Finspångsbon hävdade att motorcykeln var till för banracing.

– Det spelar ingen roll eftersom den är stulen. Det var det vi misstänkte från början. Personen är även misstänkt för ett flertal grova olovliga körningar.

Vill man läsa mer får man klicka: http://www.folkbladet.se/nyheter/finspang/default.aspx?articleid=7420714

Kille fick sina 15 minuter i rampljuset i vart fall - med namn, bild och allt, sökbart på internet.
Det är bara på SH vi är schyssta och kallar honom Johan.
Christoffer själv, han är sitt eget Flashback.

Lustigt.. När jag läste första inlägget tänkte jag; "Lär ju finnas en anledning..."

Som jag redan sagt - 100% rätt agerat av Polisen.

Jag skulle faktiskt vilja rikta ett stort tack till Polisen i Finspång för att en hojstöld utreds och nu ser ut att klaras upp. Ett föredömme som andra poliskårer bör ta efter.

Det tråkiga i denna soppa är ju att någon blivit av med sin hoj samt att denna clown svärtar ner orden "roadracing" och "banåkning". Jag tror inte för fem öre att hans avsikt var att åka på bandagar eller tävlingar. Med bortfilade ram- och motornummer...??? Knappast.

Last edited:
Nyheter
En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...