Nya Kawasaki H2.

Första föraren har en likadan hjälm som jag.
Jag tänker ändå inte köpa en H2R.

Jag saknar båt/bottenkåpa. Och visst kan det bero på filmen, men verkar den inte lite seg i gasresponsen när de vrider på rullen? :va

Pfft, det tänker du visst! :fakta

De kanske har lika mycket glapp i gasvredet som jag har på R6an? :hihi (Vilket ser lite ut att vara anledningen, annars har den lika mycket gaslagg som min snigelätarbil, vilket är helt jävla fantastiskt värdelöst på en ren banhoj)
 
Vet inte riktigt vad jag skall tycka om vingarna? :va
Måste nog se en IRL för att kunna säga BRA eller ANUS.
 
Pfft, det tänker du visst! :fakta

De kanske har lika mycket glapp i gasvredet som jag har på R6an? :hihi (Vilket ser lite ut att vara anledningen, annars har den lika mycket gaslagg som min snigelätarbil, vilket är helt jävla fantastiskt värdelöst på en ren banhoj)

Och Ni tror inte att det finns en Speciell map för fegkörning så gas spjället rör sig 10% av hur man rör rullen...
 
Och Ni tror inte att det finns en Speciell map för fegkörning så gas spjället rör sig 10% av hur man rör rullen...

Mjoh, fast verkar vara rätt stor vinkel man kan vrida gasrullen utan att något händer med varvet i motorn. Kan iofs vara dålig synkning av ljud/bild i videon med. En mappning som gör att man kan vrida rullen 25-30 grader(?) utan att motorn reagerar på en banhoj vetefan vad den har för plats i alltings ordning. Speciellt med tanke på att folk brukar ta bort spelet i rullen på sina banhojar.
 
H2 (till höger) ser rejält lägre ut än H2R.

Och har groteskt fula/stora ljuddämpare...

PS. Ser framför mig H2-ägare som ivrigt monterar eftermarknadskopior av R-modellens vingar där grundmodellen har trista backspeglar. DS
 

Bifogat

  • Skärmavbild 2014-10-06 kl. 13.36.37.jpg
    Skärmavbild 2014-10-06 kl. 13.36.37.jpg
    40.9 KB · Visningar: 157
Last edited:
Och Ni tror inte att det finns en Speciell map för fegkörning så gas spjället rör sig 10% av hur man rör rullen...

Varför skulle man ha ett speciellt motorläge för "fegkörning" på en icke gatlegal banhoj som säljs som ett prestandamonster för (gissningsvis) 495.000 kr? :va

Och som Ulvhamne skriver: Spelet i gasrullen skall bort! Speciellt på en banhoj.

- - - Updated - - -

H2 (till höger) ser rejält lägre ut än H2R.

Och har groteskt fula/stora ljuddämpare...

Det är inte ljuddämpare. Det är luftbromsar. :fakta
 
H2 (till höger) ser rejält lägre ut än H2R.

Och har groteskt fula/stora ljuddämpare...

Såg en klarare bild på den nånstans, säkert i den här tråden, och det såg fan inte bättre ut när det inte var mörkt. :död
Men, ljudet i videon var mysigt. :hihi
 
Last edited:
Den gasresponsen verkar inte höra ihop med filmen, även om man ta med slappt gashandtag i beräkningen. Ljudet är nog pålagt efteråt.
 
Lite tydligare.
 

Bifogat

  • 2015_kawasaki_h2_teaser_video_leaked_internet.jpg
    2015_kawasaki_h2_teaser_video_leaked_internet.jpg
    38.3 KB · Visningar: 252
Varför skulle man ha ett speciellt motorläge för "fegkörning" på en icke gatlegal banhoj som säljs som ett prestandamonster för (gissningsvis) 495.000 kr? :va

Och som Ulvhamne skriver: Spelet i gasrullen skall bort! Speciellt på en banhoj.

- - - Updated - - -

Mja Inte vet jag ,
Men helt klart att det finns många motorstarka hojar idag som Både i Race och gatversion har olika "mappar" för rullens påverkan på gaspjällen , Lr rättare sagt ALLA "fly by wire" hojar har denna "feature" dels för att motverka Dålig respons med för stora kanaler och för mycket spjäll öppning,Dvs man väntar till varvet på maskin har ökat och den kan svälja mängden "gas" ,,,

Ofta är det olika "utväxlingen " på gaspjäll/rulle , beroende på vilken växel som för tillfället ligger + att även som Ni redan känner till Skiljer det dessutom på mapparna om man har olika "tjörlägen" (touring, stads Lr Race ) på hojen

Så när man plockar isär styrprogramet och Databasen för att styra en,T ex ett Ducati av värre sort, så finns det rätt många "mappar" att rodda i
Men helt klart Skulle jag bygga en 300 hk hoj, nog faan skulle pilla dit en Fegmapp som ger max 150 (default när man startar), om inte för alla stollar till Journalister som skall ut och sladda

Man kan var hur duktig som helst men 300hk( om det nu stämmer ) leker men inte med på en bana, inte ens om man heter Randy Mamola eller Mick Doohan och ÄR van o köra utan Anti sladd/spinn osv

Men vad vet jag ..Vi får väl se när den släpps
Den som först tjöper en får rapportera hit bums !:fakta
 
Last edited:
Dög inte den jag postade i inlägg 593
:tungan


Och vet någon ifall gathojen har kompressor eller inte ännu?

En vild gissning bara men. Finns ju en risk att dom visar gatversionens högra sida för att dom inte vill avslöja att den saknar just insugsröret till kompressorn. Men det är bara taget ur luften.
 
Jag gjorde en GIF av de olika bilderna så man ser skillnaderna lite bättre:

pbdpnch.gif
 
Vingarna på H2R ser inte ut att få vara med på H2. Synd att de inte kläme dit helkåpa på gatmodellen. Eller ja, det är väl lika synd på banmodellen men där vill de väl visa upp sitt heltitansystem antar jag.
 
Är det bara jag men jag tycker vid en hastig blick att H2R med sin högre kåpa påminner om ZX9-98?
Bara fronten i profil pratar jag om nu, inte bakdelen såklart...:)

Kawasaki_ZX9R.jpg
 
Nyheter
En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

Back
Top