Ktm smc 690 -11 hel/halvljus visar tvärtom.

mazzktm

Ny medlem
Gick med
20 Jul 2014
Ort
Örnsköldsvik
Hoj
Ktm smc 690
Hej! Det är såhär att den tidigare ägaren monterade ett xeon-lyse och nu när jag slår på helljus lyser halvljus och vice versa. Är väl inte ett så jättestort problem men tycker ändå det är störande att helljuslampan på displayen lyser när jag kör med halvljus. Tog bort lyskåpan idag men förstår inte riktigt hur allt hänger ihop.

Är det någon som vet vad som ska ändras så att det visar rätt? Antagligen borde det vara något från switchen på styret?
 
Hej! Det är såhär att den tidigare ägaren monterade ett xeon-lyse och nu när jag slår på helljus lyser halvljus och vice versa. Är väl inte ett så jättestort problem men tycker ändå det är störande att helljuslampan på displayen lyser när jag kör med halvljus. Tog bort lyskåpan idag men förstår inte riktigt hur allt hänger ihop.

Är det någon som vet vad som ska ändras så att det visar rätt? Antagligen borde det vara något från switchen på styret?

Tror snarare att han kopplat fel på trådarna till lamporna. Helljustråden går till halvljus och vice versa.
 
Jo det låter rimligt. Men nu när jag kopplade tillbaka allt som det var lyser inte lampan överhuvudtaget..
 
Kan du visa ett diagram på hur det är kopplat i nuläget ?
 
Finns ju bara ett sätt att göra det på så vet inte vad jag gjort fel i så fall.
Ok vet inte var jag kan hitta ett sånt dock..
 
Om det är samma som en -10 enduro så finns schema här: http://ktm690.info/index.php/File:2010-Enduro-WiringDiagram.pdf
Lite svårt att se på nallen men jag tror att man isåfall behöver byta plats på den gröna och den blå tråden vid lyktan. Komponent "-E13" på "Page 3". Tror iaf att det är vad " bu" och "gn" står för, längesen jag pysslade med elscheman :D
(Electrical wiring diagram är ett bra söktips på google)
 
Last edited:
Det är garanterat så att den som kopplat in belysningen har lagt den tråden som skall gå till helljus till halljuslampan och vice versa. Det borde bara vara att byta plats på dom. Jorden borde gå till samma jordningspunkt så den borde du inte behöva bry dig om.
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top