"Det här köpte jag idag!"-tråden

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
En ny spikpistol då den gamla inte var värd att laga samt att jag fick 2500:- för den vid köp av en ny OCH behålla alla batterier. Bra tänkt av Paslode, de skrotar bort den gamla och får iväg en ny istället, fler företag borde göra så.

Sen blev det en byggställning som jag tänkte utöka vartefter plånboken tillåter. Jag var inne på att köpa en begagnad Haki-ställning först men man får en ny i aluminium för nästan samma pris så det kändes dumt. Nu blev det en i stål ändå men som går att komplettera med alu på de övre planen. Jävla synd att man är höjdrädd bara, dumt att ta på sig takjobb då...
5ab7b0bdbfbb0589c59488c532ec074acd837957_800x800.jpg
 

sportbike

ond
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Ort
Sthlm
Hoj
avverkat 50+
1002.jpeg
 

Hejhå

Ny medlem
Gick med
27 Dec 2012
Ort
Hus
Hoj
Rasad mille kraschad xt, g450x
En sån.

image.jpg

Första gången med fyrtaktsgeggoped, tog två timmar att byta batteri, bådar gott...
Kanske blir att öppna instruktionsboken nästa gång, men det är en speciell känsla att klura ut hur saker plockas isär och sätts ihop utan facit.
 

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Ort
Nypan
Hoj
KTM 1090 ADV S
En sån.

View attachment 410355

Första gången med fyrtaktsgeggoped, tog två timmar att byta batteri, bådar gott...
Kanske blir att öppna instruktionsboken nästa gång, men det är en speciell känsla att klura ut hur saker plockas isär och sätts ihop utan facit.

Hojta till om du behöver reservmotor och fälgar osv. Jävligt billigt.
 
Gick med
29 Apr 2009
Ort
SUV country
Hoj
RD07A
Borra?

Stenborr 600mm 5st för 70:-, knappt metallskrotvärde, jag köpte alla som fanns kvar :tummenupp

Glad i hågen åkte jag hem för att provborra ett antennsladdshål för min mikrovågsugn, f-n vet vad de har gjort där men hybridvägg var det i.a.f.. Av 16cm var det kanske 5cm betong (inga problem) och i övrigt lättbetong eller motsvarande fuskmaterial, kanske gjuter man hela väggens längd i efterhand när man lägger in elen..? Jo jag kolla innan så att elen gick uppåt om ngn. undrar =)

Våldsamt billigt i.a.f., jämförelsevis kostar 1st 25x600mm borr från Bosch 1200:- på conrad...

borr.jpg


borrr.jpg
 

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Ducati
Bromsbelägg till bilen. Bilprovningen kan man inte direkt anklaga för att vara särskilt noggrann. Jag visste att beläggen var slitna när jag åkte dit och hade beställt nya. De sa inte ett ljud. Kanske tror de att man kärringkör en sportbil möjligtvis :va
 

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
pearl-izumi-Troja-Elite-LTD-kort-arm-Honor-rod_2576.jpg
12bo424261-424265_3703.jpg

Sjukt snabba grejer, frugan kiknade ur i skrattattack när jag var på väg ut för att grensla räsern idag. :va :3freak

Men jobbig, och kul träning är det..
 

A.C

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Tenere 700
Tyckte det var sjukt jobbigt att visa mig offentligt i cykel-uniformen ibörjan. Det går över! :)
 
Nyheter
Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Top