MotoGP 2014: bwin Grand Prix České republiky

Jag tycker det är mkt bra, allt utom maten. Har varit där 2 ggr. Man skall dock inte sitta på ngn läktare emm utan ha en biljett o ströva fritt. Sitter i G sektionen på rakan efter kurva 12 vanligtvis.
Shuttlebuss funkar bra till centrum & vi tog bilen ut på söndagen funkade också bra eftersom vi drog när de 10 första gått i mål.
Har varit på Valencia och Jerez också.

Vad var det du inte gillade?

Jag jämför med Assen och jag kan erkänna att maten är skit där också. Men sånt får man ta.
Det jag blev irriterad på var att vi hade köpt biljetter till sektion T1 (läktarplats), och det var urusla platser. C-sektionen som var för de som inte köpt läktarplats var avsevärt mycket bättre. Där såg man över fyra kurvor medans man på T1-läktaren i stort sett bara såg inbromsningen till en av de fyra kurvorna. Konstigt att man måste betala ett högre pris för sämre platser... Och om man fortsätter jämförelsen med Assen så kunde man på Brno inte sitta på vilka läktare man ville under träning och kval för att kolla vilka platser man eventuellt vill ha till kommande besök. Man kunde heller inte gå runt hela banan och vid valfritt ställe knalla upp och se förarna. Nej då, ville man knalla runt banan här fick man gå 2-300 meter utanför i skogen och bara höra motorljudet. Det hela är väldigt dåligt planerat ur publiksynpunkt tycker jag.

Men man hade ju fan kramp i ögonen när man kom hem. Vicka brudar det finns i Tjeckien. Övervikt existerar ju inte...:kär
 
Första gången vi var där lade vi fredagen på att reka o knalla runt + att jag hade förhört mig innan.
Vet man vart undergångarna är går det att ta sig snabbt mellan grytan, F och G. Även inbromsningen innan chikanen innan startmål går att komma nära.
Tre ställen som är mkt bra att vara på så jag håller inte med dig helt men förstår att och hur du kunde uppleva det som du gör.
Har också vart uppe på läktare vid start mål o det var helt meningslöst.
Dock skulle jag vilja hålla Jerez för publikvänligast av de jag besökt, på Valencia var man låst till sin sektion och läktare även om översikten var bra så tyckte jag det var sådär, satt på orange där.
Angående tjejerna så, jajemen!

Jag jämför med Assen och jag kan erkänna att maten är skit där också. Men sånt får man ta.
Det jag blev irriterad på var att vi hade köpt biljetter till sektion T1 (läktarplats), och det var urusla platser. C-sektionen som var för de som inte köpt läktarplats var avsevärt mycket bättre. Där såg man över fyra kurvor medans man på T1-läktaren i stort sett bara såg inbromsningen till en av de fyra kurvorna. Konstigt att man måste betala ett högre pris för sämre platser... Och om man fortsätter jämförelsen med Assen så kunde man på Brno inte sitta på vilka läktare man ville under träning och kval för att kolla vilka platser man eventuellt vill ha till kommande besök. Man kunde heller inte gå runt hela banan och vid valfritt ställe knalla upp och se förarna. Nej då, ville man knalla runt banan här fick man gå 2-300 meter utanför i skogen och bara höra motorljudet. Det hela är väldigt dåligt planerat ur publiksynpunkt tycker jag.

Men man hade ju fan kramp i ögonen när man kom hem. Vicka brudar det finns i Tjeckien. Övervikt existerar ju inte...:kär
 
Men allvarligt...
Vem hade inte bara kastat sig i det läget?

När axeln tar i känns det ju typ som att det är kört. Måste vara ett helt sagolikt grepp i de där sulorna.. Enligt hans icke officiella facebooksida var nedläggningsvinkeln 68 grader som mest under kurvan. Vanligtvis toppar de 61 grader, har sett så mycket som 63 men det brukar väl ligga där. 5 grader i den sitsen till är rätt rejält känns det som :näsblod
 
Men allvarligt...
Vem hade inte bara kastat sig i det läget?
Amatörer som rejsar på egen plånbok håller i så länge det går i hoppet om att göra just en sådan där Marquezräddning i stället för att skrota bort tusenlappar.
Har själv dock aldrig lyckats.
 
Amatörer som rejsar på egen plånbok håller i så länge det går i hoppet om att göra just en sådan där Marquezräddning i stället för att skrota bort tusenlappar.
Har själv dock aldrig lyckats.

Eller så fattar man inte att man gått av förrän man räddat eller tappat hojen....... ;)
 
Den där nedläggningsvinkeln har jag bräckt. Blev iofs påkörd, men hade bägge hjulen i luften med ett annat ekipage under, och studsade upp när framhjulet tog i kurbsen och kunde fortsätta.
 
Nyheter
Honda V3R 900 E-Compressor

Honda V3R 900 E-Compressor ...

Indian Concept Girder – En framtidsvision?

Indian Concept Girder är en...

Yamaha R7 får stor uppgradering!

Yamaha R7 får en nängd uppg...

BMW F 450 GS för prisvärda äventyr

BMW presenterade den länge ...

BSA Thunderbold avtäckt på EICMA

BSA har avtäckt sin fjärde ...

ExploreBike: Lerigt Gotland Grand National

Årets Gotland Grand Nationa...

Nytt om H-D Bagger-Världscupen

Under en presskonferens på ...

BMW F 450 GS ”Din bästa kompis” 

Screenshot Nya BMW F 450...

Nya MV Agusta Brutale 800

MV Agusta Brutale har länge...

YAMAHA Tracer 7 OCH Tracer 7 GT Y-AMT

Inför 2026 uppdateras maski...

Back
Top