Det finns fler saker än bara luft som kan få bromsarna att bli svampiga. Det kan va så att dina kolvar i oken trycks tillbaka för långt. Exempelvis om skivorna är skeva eller beläggen inte slitits in mot skivan (nya belägg på trött skiva).
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Tja du, då är jag utan idéer då.....
En sak jag fick lära mig nyligen ang. bromsar är att man ska "justera" in beläggen vid byte, hjälper väl inte dig men kan ju testa.....
Ta ett bladmått, 0.6- 0.8 (minns ej exakt vilket men tror inte det är superviktigt), lägg det mellan belägg och skiva och pumpa ut belägget, detta gör du sen på alla beläggen så kommer de ligga rakt och gå tillbaka lika mycket vid kolvarna utan att ligga an något.
Om man sen inte rör justeringen genom att klämma in eller tillbaka vid däckbyte så är det justerat tills du byter belägg annars får man göra om, fixar lite bättre känsla och slitage om inte annat.
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026
Packa hojen, damma av hjälm... |
|
|
Motorsportsalongen i Örebro!
Jag tog en snabb avstickare... |
|
|
Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort
Det är ingen lätt uppgift H... |
|
|
KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”
Rajiv Bajaj, 58, VD för den... |
|
|
Framtidens hjälmar är här!
Bland finesserna finns ljus... |
|
Öhlins, som under många år ... |
|
|
|
Bridgestone lanserar nytt sportdäck
Bridgestone har presenterat... |
|
|
Ny Suzuki-importör
Suzuki SV-7 GX var en av Su... |
|
|
Suzuki byter importör!
Suzuki SV-7 GX var en av Su... |
|
|
MotoGP-säsongen avslutas i stor stil
Den traditionella finalbild... |