Ktm 690 smc-r

När jag köper servicekit från tex. Johans mc. Räcker det med olja + filter eller även silar? Tänkte göra en extra service.

De mäter 0,5m bakom skyddsstängslet. Man mäter aldrig stillstående på bana.

Dom mätte ca 0,5meter bakom när jag höll 3600 varv. Va inga problem med db killern i. Men de va flera som körde med acra och andra helsystem
utan db killer, så undrar hur fan dom klara mätningen. Så nästa gång tar jag bara med mig db killern. Men fan vad skoj de va att köra bana, de va inte sista gången jag gjorde de iaf :banana

Har någon av er upplevt att bromsarna fadar...fadear...feadear...mattas på bana? Hur löser man detta? Samt vilka ostar lämpar sig för bana och lite posöråka på gata? Mina attack SM släpper ganska aggresivt vid gaspådrag ur kurvor.

Jag sa ju till dig att testa riktiga däck;) köp ett par Pirelli, min hoj står ju med ras på verkstad så köp ett par och ge mig ett omdöme;) tror det ärvärt att köpa lite värre belägg än orginal om man pangar bana ofta.

Har någon av er upplevt att bromsarna fadar...fadear...feadear...mattas på bana? Hur löser man detta? Samt vilka ostar lämpar sig för bana och lite posöråka på gata? Mina attack SM släpper ganska aggresivt vid gaspådrag ur kurvor.

Bromsbelägg som tål högre temp.
Sådana belägg bettar dock sämre innan dom får upp värmen.

SKulle testa om det vart någon märkbar skillnad när jag tog bort "second, third gear restriction" (http://www.monomaniacs.nl/tnt/KTM-69...ar-restriction )
men jag upplevde ingen skillnad...

Men dum som jag var så tog jag inte kort på hur kontakterna satt ihop...
Någon som skulle kunna vara snäll och kolla hur kablarna ska sitta?

på bilden nedan.. i vilket hål ska grön/gula sitta i och röd/blåa? Ingen som kan springa ut till hojjen sin och kolla?

såhär ser det ut nu:
0Co1Ta0.jpg

SKulle testa om det vart någon märkbar skillnad när jag tog bort "second, third gear restriction" (http://www.monomaniacs.nl/tnt/KTM-69...ar-restriction )

på bilden nedan.. i vilket hål ska grön/gula sitta i och röd/blåa? Ingen som kan springa ut till hojjen sin och kolla?

såhär ser det ut nu:
0Co1Ta0.jpg

Fått någon hjälp?

såhär ser det ut nu:
0Co1Ta0.jpg

På min nyinskaffade -13 är det andra färger: blå, rosa, svart. Medurs, sett bakifrån.
Kan du inte kolla på andra sidan kontakten? Där ser iaf jag samma färger.

Edit: funkar fan inte att lägga in bilder via tapatalk längre :huvet
Edit2: funkar inte att lägga upp bilder från datorn heller :zpy
Edit3: Nu så.. Ifall någon vill veta i framtiden:
IMG_20140730_092754.jpg

Last edited:

Jag tryckte i ett par Carbone Lorraine, men jag kommer inte ihåg exakt modell. Race i vart fall, så lite tid att få upp temperaturen men när man väl är där så är det en avsevärd skillnad mot original, både effektivitet och känsla.

Orginaldäcken tycker jag funkar såpass bra att jag fortsätter med samma. Jag har kört på Gotland och Falken än så länge i hyffsat tempo i snabb grupp, jag måste säga att jag gillar hur däcken beter sig. Stötdämparna däremot och jag är inte kompisar än så länge, men en aktivt skruvande nu på kvällen gjorde stora framsteg.

Kan tillägga att akra med DB-killer funkar finfint på falken, och soppaförbrukning på falken är precis över en liter/mil.

Kan frambromsen bli svampig av slitna belägg?

Bromsvätska finns tillräckligt och byttes senast i mars.
Bromsgreppet går nästan ändå in till styret om man står still och bromsar.
Bromsar ok och inga problem att göra stoppies men just känslan är svampigare än jag minns...

Ca 2-3mm. Köpte nya, dem
Är väl ca 5-6mm
Ser det ut som.
Kan tillägga att det inte har läckt vätska vare sig från pumpen eller oket heller.

Kan varmt rekommendera endurohjul. Har det till min och det fungerar över förväntan i skogen !

Vilken årsmodell har du?
Har precis skaffat mig en -13, har googlat sönder internätet och alla verkar sätta motardhjul på enduron istället. Såg på något forum att det typ var omöjligt att få på endurohjul på de senare årsmodellerna..

Vilken årsmodell har du?
Har precis skaffat mig en -13, har googlat sönder internätet och alla verkar sätta motardhjul på enduron istället. Såg på något forum att det typ var omöjligt att få på endurohjul på de senare årsmodellerna..
Har en 2008 .
Det är väl inget förändrat på 2013 när det gäller hjul eller gaffel?

Nyheter
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025