DynoJet Autotune sensormontage

blackizzz

Ny medlem
Gick med
4 Aug 2012
Ort
Tyresö
Hoj
Yamaha YZF R125 -11
Hej alla glada 2-hjulare,

Har haft en autotune liggandes i en låda i snart ett år nu och tänkte få tummen ur och montera den, men sensorn behöver ju monteras i grenröret, och jag har ingen svets/kunskaper (ingen O2 sensor från fabrik på hojen heller)

Därför undrar jag om det finns någon i stockholmsområdet (inom 5-10 mil kanske) som skulle kunna tänka sig att hjälpa mig att göra ett hål och svetsa fast denna sensorport i grenröret? Kan självklart betala en symbolisk summa för tack för hjälpen, eller liknande.

Borde inte ta särskilt lång tid, behöver inte vara särskilt snyggt, bara det blir tätt.

Grenröret är i rostfritt stål, porten skall se ut såhär:

(den till höger)
http://i16.photobucket.com/albums/b27/marsolais/PCV install/IMG_3699.jpg

Jag har alla delar, behöver alltså endast hjälp med att göra hålet och svetsa tätt :)

Any takers? :) :tummenupp
 
Hej alla glada 2-hjulare,

Har haft en autotune liggandes i en låda i snart ett år nu och tänkte få tummen ur och montera den, men sensorn behöver ju monteras i grenröret, och jag har ingen svets/kunskaper (ingen O2 sensor från fabrik på hojen heller)

Därför undrar jag om det finns någon i stockholmsområdet (inom 5-10 mil kanske) som skulle kunna tänka sig att hjälpa mig att göra ett hål och svetsa fast denna sensorport i grenröret? Kan självklart betala en symbolisk summa för tack för hjälpen, eller liknande.

Borde inte ta särskilt lång tid, behöver inte vara särskilt snyggt, bara det blir tätt.

Grenröret är i rostfritt stål, porten skall se ut såhär:

(den till höger)
http://i16.photobucket.com/albums/b27/marsolais/PCV install/IMG_3699.jpg

Jag har alla delar, behöver alltså endast hjälp med att göra hålet och svetsa tätt :)

Any takers? :) :tummenupp
Hej. Inte funderat på hyra ut den någon vecka?
 
Plocka bort pipan och ta med den till en verkstad där dom kan svetsa rostfritt, är snabbt gjort det där hos rätt person.
Vifta dock inte med femhundringen från början, misstänker att du kommer billigare undan ;)

Förbereder du med hål och grejer lär det inte kosta många kronor (säkert en påse fikabröd bara) :)
 
Plocka bort pipan och ta med den till en verkstad där dom kan svetsa rostfritt, är snabbt gjort det där hos rätt person.
Vifta dock inte med femhundringen från början, misstänker att du kommer billigare undan ;)

Förbereder du med hål och grejer lär det inte kosta många kronor (säkert en påse fikabröd bara) :)

Kanske så man får göra, dock semestertider nu :/ Alltid det när jag får för mig saker tydligen! Hehe
Tack för tipset, jag kollar om någon verkstad i min närhet har öppet nu :)
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top