Tips på bra intercom.

Tomas72

Medlem
Gick med
6 Jul 2014
Hoj
Ducati Monster 821; Suzuki KingQuad 500 AXi
Nån som har tips på en bra prisvärd interkom som även går att koppla till telefon m.m.?

mvh
/T

Cardo System har ju en del modeller.
Kör själv Scala Rider G9 från dem.
Sen om den är prisvärd eller ej det får var person avgöra.
Jag är nöjd i alla fall...

Tack för alla tips.

Hade ju kunnat Googla också men det brukar ge lite olika resultat, bättre att få tips av riktiga människor. :tummenupp

Jag har scala rider g9 och kan inte jämföra med något annat, men den får 10/10 av mig. Sjukt bra på precis allt. Priset lägger jag dock inte in i bedömningen.

- - - Updated - - -

Cardo System - Scala Rider

Gör din hemläxa och sök/googla lite :tummenupp

/thread :yoparty

Nackskott på de som använder ett diskussionsforum till att diskutera saker med :zpy

Jag har scala rider g9 och kan inte jämföra med något annat, men den får 10/10 av mig. Sjukt bra på precis allt. Priset lägger jag dock inte in i bedömningen.

- - - Updated - - -

Nackskott på de som använder ett diskussionsforum till att diskutera saker med :zpy

Jag har också G9an. Den får godkänt av mig men inte mer. På tok för krånglig att använda. Speciellt om man är fler än 3 st

Kör med Scala Q3 Multiset.
Funkar bra att kommunicera med passagere. Samtal i mobil funkar bra och har också provat lyssna på musik.
Har inte provat radio eller att dela musik än.
Rekommenderar Q3 om man inte vill gå upp till G9x.

/K

Jag har också G9an. Den får godkänt av mig men inte mer. På tok för krånglig att använda. Speciellt om man är fler än 3 st

Håller med. Har man inte använt det på ett tag så är det omöjligt att komma ihåg vilken knapp som gjorde vad. Får tejpa fast en snabbguide på backspeglen :rolleyes:

+1 för Sena SMH-10, fungerat klockrent i snart 3år. Kontinuerliga firmware uppdateringar från tillverkaren också.

Dåligt med återförsäljare i Sverige. Tror handelsboden och någon mer säljer dem, möjligen. Bästa är att köpa antingen direkt från Senas europeiska webbutik, någon europeisk handlare eller eBay.

Jag har också en Sena smh-10 som jag kört med i tre år nu. Så jäkla nöjd med den! Till en början hade jag hörlurar i hjälmen men sedan hittade jag in-ear lurar som är anpassade för mcåkning. Har haft lurarna i öronen från morgon till kväll utan att ens tänka på det hur många gånger som helst. Snackar jag inte med nån polare så funkar den klockrent för att streama musik från luren, går att byta låt fram och tillbaka osv..

Jag har också en Sena smh-10 som jag kört med i tre år nu. Så jäkla nöjd med den! Till en början hade jag hörlurar i hjälmen men sedan hittade jag in-ear lurar som är anpassade för mcåkning. Har haft lurarna i öronen från morgon till kväll utan att ens tänka på det hur många gånger som helst. Snackar jag inte med nån polare så funkar den klockrent för att streama musik från luren, går att byta låt fram och tillbaka osv..

Vad är det för MC-lurar du hittade? :O

*/ ?>
Nyheter
21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Piaggio-gruppen tar över importen av Piaggio, Aprilia, Moto Guzzi och Vespa