Köpt krockad hoj?

Källan till denna eventuella läggning med hojen kommer tydligen från en säljare vars hoj du också var intresserad av som haft en spekulant som tydligen fått fram dessa hemliga uppgifter.Tro jag det när han / hon försökte sälja sin mc till dig.Ta det hela med en nypa salt och njut av livet med din mc istället.
 
Har aldrig ägt en cykel som jag inte lagt på sidan vid minst ett tillfälle.

Kåporna på min första 500:a bestod mest av gaffatejp, men den fungerade lika fint ändå.

Skulle en cykel bli färdig för skroten varenda gång den får smaka lite asfalt skulle det vara extremt dyrt att köra bana..
Det skall rätt mycket till för att göra en cykel skrotfärdig, betydligt mer än vad som endast lämnar lite färgskav på ett styrstopp.

Sluta nojja och gläd dig över din nya cykel!

En cykel som aldrig fått vila på sidan är inte ens inkörd. :)
 
Vad många det finns som är rädda för en massa "kanske", märker du inte att där är något fel så är där inget fel. Vill man så kan man lyssna sig till minst ett allvarligt fel varje gång man kör 0:)
Ibland är det bättre att inte veta, så slipper man oroa sig.
Kollegan gick och lade sig för natten och vaknade aldrig igen, 41 år gammal utan kända sjukdomar, så man kan aldrig gardera sig mot alla kanske och omifall att mm

Skickat från min MT15i via Tapatalk 2
 
Även om du köpt en ny hoj skulle du vara nojjig :huvet
Det du som är problemet, -inte Hojen :banana
 
Att det är nött på vänster sida beror väl på att föregående ägare alltid har låst styrlåset, och då vrider man ju styret till ändläget åt vänster.

Det var höger sida, tänkte omvänt för jag stod framför den när jag kollade =)
 
Viss skillnad på vurpad eller krockad (som det står i rubriken).
Som så många har skrivit redan.. så länge hojen funkar, går rakt och går som den ska.. vad är problemet?

Om du tappar hojen själv, blir det skroten då?
 
Det var höger sida, tänkte omvänt för jag stod framför den när jag kollade =)

Hojen du har köpt tillhör ingen ''högriskhoj'' i vurpstatistiken. Är den lagd så har det troligtvis skett mer eller mindre stillastående. Är det däremot sporthojar, då kan den ha varit vurpad på någon bandag och därefter lagad av ägaren själv med begagnade delar.
 
Ja, jag tror inte det har varit nåt allvarligt iallafall. Är bara att köra och vara glad =)
 
jag hittade ett halft/avbrutet tändingslås på min fireblade när jag plockade bort kåporna första gången efter köp.

"Aldrig vurpad eller varit med om någon incident" Tyckte mest det var komiskt dock :D
 
Sikken tur att den är en Versys 650 det handlar om, tänk om du köper en Panigale någon dag och hittar ett hårstrå vid avgasröret.
 
Jag har lagt min hoj två gånger och tappade den i garaget häromdan så den ställde sig mot en hylla.
Shit. Vad gör jag nu?
 
Ett generellt tips angående hojägande är ju att oroa sig mindre över skitsaker och köra mer ;)

Steg 1 är att skaffa sig ett så bullrigt slip on att man aldrig behöver sitta och lyssna efter små ljud från motorn och nojja över det :D
 
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Back
Top