Min Fireblade 00 går på tre cylindrar.

Bocca

hoggeliboggeli
Gick med
27 Nov 2005
Ort
Borlänge
Hoj
cbr929rr
Hej!

Jag har en Honda 929 Fireblade årsmodell 00.
Den har stått i några år och endast startats ett fåtal gånger.
Nu går den bara på 3 cylindrar och drar kopiösa mängder bensin det luktar även bensin om avgaserna.
Jag har bytt stift och tömt tanken på gammal bensin.
Kan det vara spridaren och behöver man göra rent hela bränslesystemet från gammal bensin och hur gör man det isåfall?

Är det någon som har erfarenhet av detta problem?
Tacksam för seriösa svar!
 
Fögg eller insprut på en sådan?
Att den stått mycket för ju direkt tankarna till gammal sopoa / skit i soppan. Men jag hade ändå tatt ur stiften och kollat upp att du har gnista på alla cylindrar till att börja med. (plocka ur alla, prova ett åt gången genom att jorda stiftet mot toppen & veva(handskar rekommenderas)).
 
Fögg eller insprut på en sådan?
Att den stått mycket för ju direkt tankarna till gammal sopoa / skit i soppan. Men jag hade ändå tatt ur stiften och kollat upp att du har gnista på alla cylindrar till att börja med. (plocka ur alla, prova ett åt gången genom att jorda stiftet mot toppen & veva(handskar rekommenderas)).

Insprut!
 
Om alla kablar sitter på som de ska så hade jag gjort som SJP säger, att kolla gnistan först. Är den ok så bör du nog se över spridarna. Kolla så att de både stänger och öppnar som de ska. Finns massa tips och trix på hur man kan göra (sök spridarrengöring på google) alt. köpa nya.
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top