JimmieGSXR
Ny medlem
Hej har lite funderingar över ett oljeläkage som drabbat min hoj ,
Som sagt så är det en gixxer 1000 från 2002.
Den läker från kopplingspinnen eller vad man nu ska kalla det hela , den som sitter framför framdrevet på motorn , dvs ur packboxen , går packboxen att bytas från utsidan eller måste jag riva motorn för att kunna byta den ? Tänkte mest på då "halva" tätningen har en gjutning från blocket på utsidan så att säga.
Annars funderar jag på att hälla OMEGA 917 i motorn för att det förhoppningsvis ska upphöra , är första sporthojen jag äger så är som ganska försiktig av mig och okunnig gällande skruvning i just motorcyklar .
Om nu packboxen går att byta så få ni posta länkar och dylikt där man kan beställa !
Tacksam för svar å andra knep å mektips !
MVH Jimmie
Som sagt så är det en gixxer 1000 från 2002.
Den läker från kopplingspinnen eller vad man nu ska kalla det hela , den som sitter framför framdrevet på motorn , dvs ur packboxen , går packboxen att bytas från utsidan eller måste jag riva motorn för att kunna byta den ? Tänkte mest på då "halva" tätningen har en gjutning från blocket på utsidan så att säga.
Annars funderar jag på att hälla OMEGA 917 i motorn för att det förhoppningsvis ska upphöra , är första sporthojen jag äger så är som ganska försiktig av mig och okunnig gällande skruvning i just motorcyklar .
Om nu packboxen går att byta så få ni posta länkar och dylikt där man kan beställa !
Tacksam för svar å andra knep å mektips !
MVH Jimmie