Bankörning & RR

illebror

Calcatea Bellator
Gick med
8 May 2006
Ort
Göteborg
Hoj
D675R
Tjena gubbar o gummor!

Ni har väl inte missat att SMC Väst har körning på Rudskogen 8-9 Juli! Rudskogen är en sjukt häftig bana! Roligare än Gotland, mer kuperad än Knutstorp (nästan 50 meter höjdskillnad!), mer teknisk än Gelleråsen. Närmare än de flesta banor från Göteborg.

OBS: Vi kör även licensträning (SMC Sport Steg 6) på Rudskogen dessa datum!!

Sen verkar ni slöa på att anmäla er till Gotland i år ;) ! Häng på o kör med SMC Väst på kalkön 5-6-7-8 Augusti, samtidigt som medeltidsveckan så det är bara att packa in ungarna och frugan i racebussen när ni ändå har farten uppe!
 

Areschoug

Ny medlem
Gick med
5 Jan 2006
Ort
Göteborg
Hoj
2009,Triumph Street Triple
Någon här vet säkert!

Vart får jag köra en avställd obesiktigad hoj med crashkåpor och slicks, utan licens? (har körkort)
 

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 990 SMR
Någon som är sugen på en bandag på Gälleråsen 6 okt?

OBS: ANMÄLAN SKA SKE SNARAST! OBS!


Hej alla bandagsdeltagare!

NU kommer vi med en väldigt rolig nyhet!

Vi har ju alla trott att bandagsäsongen varit över och att vi tvunget skulle behöva vänta till April 2014 innan vi får beträda banorna igen.

Men nu är det klart!!! Vi har lyckats fixa en körning till denna säsong och det på en Söndag så att så många som möjligt ska ha en chans att medverka.

Den 6/10 kl.09.00-18.00 kör vi på Gelleråsen

Ambulans finns självklart på platsa.

Pris 1.000kr

Maila er intresseanmälan till morgan.mesetovic@hotmail.com för vidare information och bokning..


Väl mött till en bankörning i en avslappnad miljö där vi lämnar pekpinnarna hemma och har så roligt som möjligt!

Med vänliga hälsningar Mojja!


http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?266580-Bandag-S%F6ndag-6-okt-p%E5-Geller%E5sen
 

smurfen75

Ny medlem
Gick med
30 Jan 2011
Ort
härryda
Hoj
yzf600r -01
ambulansen kan vi hellt glomma bort.. krachade maj 2013 och dom ville inte att jag skulle ta den. dom sa ta egen bil till sjukhuset....
Notan = 5 veckor i sjukhus, brutet ben, hand, inre blodningar , pluss lite till . sa vurpar jag igen blir det bil + vagn :)
:fyllisar
 

Raderad medlem 61114

Guest
ambulansen kan vi hellt glomma bort.. krachade maj 2013 och dom ville inte att jag skulle ta den. dom sa ta egen bil till sjukhuset....
Notan = 5 veckor i sjukhus, brutet ben, hand, inre blodningar , pluss lite till . sa vurpar jag igen blir det bil + vagn :)
:fyllisar

Låter som en vettig bedömning den gången :crash

Men hut är det egentligen, om ambulansen lämnar området antar jag att banan stängs tills den är tillbaka? Kan tänka mig att ambulanspersonalen dessutom passar på att stannabtill för att fika på vägen tillbaka :va
 

Gixxlito

Söker klokskap
Gick med
17 Dec 2006
Ort
Bonnahult
Hoj
Caddy -67 och Monark -49 125 cc
Låter som en vettig bedömning den gången :crash

Men hut är det egentligen, om ambulansen lämnar området antar jag att banan stängs tills den är tillbaka? Kan tänka mig att ambulanspersonalen dessutom passar på att stannabtill för att fika på vägen tillbaka :va

Normalt, enligt min erfarenhet, kommer en ny ambulans och hämtar personen. Under tiden ambulansen på banan är upptagen/väntar på ny ambulans, ingen körning.
 

CB_tobbe

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Mar 2007
Ort
Göteborg
Hoj
-
Det är normalt att banambulansen bara jobbar på banan. Vid allvarligare olyckor ringer den ambulansen till 112. Under tiden sjukvårdspersonalen är upptagen med patient samt att återställa sin utrustning ligger verksamheten på banan nere. Det är ett normalt arbetssätt på bandagar och klubbträningar. Det är först vid större arrangemang typ sm helger som man brukar ha två ambulanser och vid tävlingen tillkommer även läkare.

Med gathojar tillkommer ibland en omfattande sanering av banan när motorkåpor har gått sönder ihop med krashen
 
Last edited:
Nyheter
Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Top