Checklista inför avfärd till bana

öronproppar, bra både när man ska sova och när man ska börna
 
Jag brukar riva med mig allt jag hittar i garaget. När garagepolarens CRF450 står bak i skåpbilen brukar jag få lugna ner mig litegrann och tänka om, men då vet jag verkligen att det mesta är med! :näsblod
 
Nu skummade jag så jag kan ha missat att det redan står, men du kanske har nån actionkamera som ska med? En campingstol i depån är väl nice också om du inte sitter i bilen eller nåt? En sopsäck kan vara vettigt?

Solkräm?
 
...vad krångligt det verkar bli med licensåkning...det där är verkligen inget jag skulle orka palta med. :crash
 
...vad krångligt det verkar bli med licensåkning...det där är verkligen inget jag skulle orka palta med. :crash

Äsch, förra vändan hade jag hojen och släpet med mig, i princip. Och fick springa runt och låna prylar hela tiden. Nu jefvlar ska här inte lånas något! :mad: :stoltsmålänning
 
Äsch, förra vändan hade jag hojen och släpet med mig, i princip. Och fick springa runt och låna prylar hela tiden. Nu jefvlar ska här inte lånas något! :mad: :stoltsmålänning

Dvs. som stolt smålänning så ska ingen låna nåt av dig ? :D :hej
 
Last edited:
Har du inga ambitioner alls...? Dubbla kepsar ifall du hamnar på pallen, jättesolbrillor ifall det blir mulet och en hel trave med tear-off som du naturligtvis rycker redan i pitlane...

Det är alltid svårt (och kontroversiellt) att bedöma hur mycket kraschdelar du ska ta med dig, men bromshandtag, kopplingshandtag, växelpedal och fotpinnar kan rädda resten av dagen efter en liten marksyning. Jag hade inte heller lämnat min bromsluftare hemma och inte heller linjalen för korrekt hänginställning eller däcktrycksmätaren.
 
Kondomer och en pocketbok.

Kondomerna kan du...uhm...bära vatten i och använda som improviserade uppsamlingskärl.
Pocketboken kan du läsa om du...uhm...inte får användning av...ja... :rolleyes:
 
Har du inga ambitioner alls...? Dubbla kepsar ifall du hamnar på pallen, jättesolbrillor ifall det blir mulet och en hel trave med tear-off som du naturligtvis rycker redan i pitlane...

Det är alltid svårt (och kontroversiellt) att bedöma hur mycket kraschdelar du ska ta med dig, men bromshandtag, kopplingshandtag, växelpedal och fotpinnar kan rädda resten av dagen efter en liten marksyning. Jag hade inte heller lämnat min bromsluftare hemma och inte heller linjalen för korrekt hänginställning eller däcktrycksmätaren.

allmänna reservdelar ligger i plastbackarna med random prylar till hojen. :)
Kepsar, där sa du nåt! :hihi Tre stycken, med 1st, 2nd och 3rd broderat stort i pannan, på skärmen och i nacken!
(Fast i mitt fall är det nog snarare "Yeayyy Jag kom i mål öht!" som borde broderas)
 
När jag körde bandagar, träningar och race så hade jag en lista med två kolumner, framplockat och lastat, då kunde jag plocka fram och förbereda allt och kryssa för det som framplockat, och när det låg i bussen kryssade man för lastat. Då kunde man koppla av lite på torsdag kväll, när man såg att allt var förberett :tummenupp
 
Nyheter
Honda V3R 900 E-Compressor

Honda V3R 900 E-Compressor ...

Indian Concept Girder – En framtidsvision?

Indian Concept Girder är en...

Yamaha R7 får stor uppgradering!

Yamaha R7 får en nängd uppg...

BMW F 450 GS för prisvärda äventyr

BMW presenterade den länge ...

BSA Thunderbold avtäckt på EICMA

BSA har avtäckt sin fjärde ...

ExploreBike: Lerigt Gotland Grand National

Årets Gotland Grand Nationa...

Nytt om H-D Bagger-Världscupen

Under en presskonferens på ...

BMW F 450 GS ”Din bästa kompis” 

Screenshot Nya BMW F 450...

Nya MV Agusta Brutale 800

MV Agusta Brutale har länge...

YAMAHA Tracer 7 OCH Tracer 7 GT Y-AMT

Inför 2026 uppdateras maski...

Back
Top