Honda SP1-tråden

Hej!
Tänkte jag skulle packa om mina Akrapovic titandämpare innan vtr klubben drar till norge..
Tips mottages på om vad för matta jag ska inhandla (Akra kit eller närmaste mc handlare?) samt om detta
innebär att man behöver några högre studieskulder för att genomföra bytet??:glömdet:hihi Något man behöver spec tänka på från isärtagning till återstartad V2 ? :fakta
 
Låter som en hoj för mig, har ju tydligen en tendens att köpa det sämsta möget och försöka göra hoj av igen :rolleyes

Go for it. Han var villig att släppa den för 48k för två veckor sedan, han har säkert mjuknat ytterligare nu...:)
 
Hej!
Tänkte jag skulle packa om mina Akrapovic titandämpare innan vtr klubben drar till norge..
Tips mottages på om vad för matta jag ska inhandla (Akra kit eller närmaste mc handlare?) samt om detta
innebär att man behöver några högre studieskulder för att genomföra bytet??:glömdet:hihi Något man behöver spec tänka på från isärtagning till återstartad V2 ? :fakta

Akras kit är väldigt smidigt att jobba med och innehåller allt du behöver. Inte billigt, men har väldigt hög kvalitet och är svårt att misslyckas med.
 
jaha, nu har man bruxat moppen mer eller mindre dagligen för transport till jobbet- kul på ett sätt- trist på ett annat.
kul för att det är kul:), trist för att det klockar upp kilometrar.....
men hur som så är det ändå ett rent nöje- trots ösregn och skit- det finns ju tvättmedel och vax, hehe!
nu har jag ju inga referensramar egentligen från "stora" cyklar, kuskade runt på en suzuki 400 fws för länge sedan, men en klubba är ju helt underbart samt, än bättre, med 2 burkar som dunkar på i gott tempo. var sketanervös när jag köpte henne förra året och skulle köra hem henne 50 mil- men ack vad man bedrog sej- lugn o go när man vill och biter ifrån rejält när man känner för det.
det är lite sjukt att den känns så "avslappnad" att köra (går får fort för det mesta.....:va)

jaja, lite kärleksförklaringar.....men vad gör man....det ÄR JU SÅ SKÖÖÖÖNT!!

//jj
 
Jaha, det lutar åt att min sp-2a kommer ut på annons snart. Med 60 mil på 3 år så är det inte längre motiverat att behålla den. Hade jag varit ekonomiskt oberoende samt haft plats så hade den varit kvar för alltid dock.

Om nån är intresserad så får ni höra av er, annons kommer nog i nästa vecka :(
 
jaha, nu har man bruxat moppen mer eller mindre dagligen för transport till jobbet- kul på ett sätt- trist på ett annat.
kul för att det är kul:), trist för att det klockar upp kilometrar.....
men hur som så är det ändå ett rent nöje- trots ösregn och skit- det finns ju tvättmedel och vax, hehe!
nu har jag ju inga referensramar egentligen från "stora" cyklar, kuskade runt på en suzuki 400 fws för länge sedan, men en klubba är ju helt underbart samt, än bättre, med 2 burkar som dunkar på i gott tempo. var sketanervös när jag köpte henne förra året och skulle köra hem henne 50 mil- men ack vad man bedrog sej- lugn o go när man vill och biter ifrån rejält när man känner för det.
det är lite sjukt att den känns så "avslappnad" att köra (går får fort för det mesta.....:va)

jaja, lite kärleksförklaringar.....men vad gör man....det ÄR JU SÅ SKÖÖÖÖNT!!

//jj

Japp tråkigt med milen som blir,pendlade på en Firestorm förra året men den är numera såld då det blev tillökning i familjen och sambon inte kommer att ta kortet i år. Funderar dock på att försöka hitta en billig pendlarhoj men fan det är ju ren terapi att ta SP1:an till och från jobbet. Den är så jävla grym, inte den mest "kittade" ej heller den mest välvårdade eller putsade. Dock maskinellt i bra skick och lite "pumpad" tack vare Frezon :Bugar och Dan Kyle Racing och snart även lite grejor från Thorsten Durbahn:rock:banana men det är min drömhoj. har velat ha en sedan jag såg den första gången och nu äntligen så börjas andra säsongen av min SP följetong.
 
och jag som inte hade en aaaaning om vad jag egentligen köpte i fjor......(sista 10-15 åren har man haft dålig koll på "nya" cyklar!)
men nu vet jag bättre:).

//jj
 
Putsade lite på svingen idag, måste vara en av hojvärldens vackraste f.ö.
CAM00026(2).jpg
 
Håller med dig om att Honda verkligen lyckats med att få till en vacker sving, tråkigt att det sitter ett stort fult klistermärke på den bara:rolleyes:

Det får man tycka, och nu när resten av edwards-replika grejerna är borta så borde den så klart bort...
 
För att vara en traditionell sving är den inte så dum.

Fast visst skulle den haft enkelsving som RC30 och RC45:kär:tuttar . Och Öhlinare fram och bak. Och ISR bromsgodis....

Det är åtminstone öhlinare bak.

Har dock beställt hoj med enkelsving, inga isr eller Öhlins men brembo monoblock iaf
 
triumph speed triple har också enkelsving och brembos :P

fast egentligen tror jag mest på Ducati multistrada eller kanske ett monster
 
Vad är det med SP-ägare och byta till Ducce? Var hondan för bra? Fick ni inte meka tillräckligt? Viner kamdrivningen för mycket så ni ville ha gummisnoddar istället? Fick ventilerna leva lite för fritt för att kännas bekvämt?... :7peta :)
 
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Back
Top