Dagens Blocket! (mc-relaterat)

En hoj som är mer än tjugo år gammal kan inte rakt av värderas utifrån sin årsmodell. Det är skicket som betyder något och i min bok är oskruvat originalskick en faktor som automatiskt för upp vilken hoj som helst till tjugofem tusen. Vilket många verkar ha glömt då tidens anda antyder att billigast på Blocket är kung...

Om du själv var på jakt efter en tidig CBR600, vad skulle du välja...? Ett halvrisigt exemplar som ägts, miniblinkers och fake-kålfiber bestyckats, vårdats, renoverats och servats av den genomsnittlige SH-medlemmen...? Eller en oskruvad hoj i originalskick...?
 
Jag håller med om att en oskruvad hoj är värd mer, men för att det ska komma upp i sånna priser så måste det vara en riktig klassiker som ex denna
http://www.blocket.se/ostergotland/Ducati_500_Sport_Desmo_i_originalskick_53364598.htm?ca=14&w=3

Och jag var på jakt efter en oskruvad CBR för 25.000 så skulle jag välja nyare och bättre som ex dessa
http://www.blocket.se/kronoberg/Honda_CBR_600_f_99_53447511.htm?ca=14&w=3
http://www.blocket.se/gavleborg/Honda_cbr_600f_53348884.htm?ca=14&w=3

Anledning att man köper äldre är för att de ska va billigt och man inte behöver va lika rädd ifall man lägger den. Känner inte att de hojarna har klassiker status ännu, men om 10 år så.
 
Hur lyckas man bli av med en sådan här hoj för nästan 600 000:- :confused:

http://www.blocket.se/blekinge/Ovrigt_Stellan_Egeland___Hulster_8_Valve_49173052.htm?ca=23_11&w=3

2iqicf5.jpg
 

Galen hoj med hundratals o åter hundratals byggtimmar. Vann största hojbyggarpriset man kan få i världen det år han ställde ut den så hade jag varit miljonär o kunde köpa på mig dyra saker hade jag köpt den utan att tveka ;)..o sedan ställt den i vardagsrummet

Det priset blir dock svårt i sverige. Hade han lagt ut den o att den fanns att kika på i USA så hade det nog gått hyffsat. Är endast någon rik som skulle vara intresserad. Inte en vanlig löneinkomsttagare som vill ha den att åka på.

Med det sagt så skulle jag velat ha egeland som farsa när jag var ung! =D Jävlar va man hade kunnat tillverka grejer från scratch nu isåfall.
Iallafall en grym hoj från en galet bra hojbyggare. OCC..jesse james..arlen ness..walz med andra ligger så brutalt långt efter så det är galet

Lite annat han gjort:

Skärmavbild 2014-05-04 kl. 17.55.51.jpgSkärmavbild 2014-05-04 kl. 17.55.32.jpgSkärmavbild 2014-05-04 kl. 17.55.08.jpg
 
Last edited:
Jag håller med om att en oskruvad hoj är värd mer, men för att det ska komma upp i sånna priser så måste det vara en riktig klassiker som ex denna
http://www.blocket.se/ostergotland/Ducati_500_Sport_Desmo_i_originalskick_53364598.htm?ca=14&w=3

Och jag var på jakt efter en oskruvad CBR för 25.000 så skulle jag välja nyare och bättre som ex dessa
http://www.blocket.se/kronoberg/Honda_CBR_600_f_99_53447511.htm?ca=14&w=3
http://www.blocket.se/gavleborg/Honda_cbr_600f_53348884.htm?ca=14&w=3

Anledning att man köper äldre är för att de ska va billigt och man inte behöver va lika rädd ifall man lägger den. Känner inte att de hojarna har klassiker status ännu, men om 10 år så.

Anledningen till att DU köper äldre är att det ska vara billigt, det säger inget om andra dock.
 
Jag håller med om att en oskruvad hoj är värd mer, men för att det ska komma upp i sånna priser så måste det vara en riktig klassiker som ex denna
http://www.blocket.se/ostergotland/Ducati_500_Sport_Desmo_i_originalskick_53364598.htm?ca=14&w=3

Och jag var på jakt efter en oskruvad CBR för 25.000 så skulle jag välja nyare och bättre som ex dessa
http://www.blocket.se/kronoberg/Honda_CBR_600_f_99_53447511.htm?ca=14&w=3
http://www.blocket.se/gavleborg/Honda_cbr_600f_53348884.htm?ca=14&w=3

Anledning att man köper äldre är för att de ska va billigt och man inte behöver va lika rädd ifall man lägger den. Känner inte att de hojarna har klassiker status ännu, men om 10 år så.

Säger nog mer om din ekonomi, än om andras smak.
Körde min första RR tävling på en Gixxer 750 -85/86.. & söker en sådan nu, men har inget intresse öht av en -88 tex, som har nya ramen eller 91:a med USD gaffel m.m.

Finns 98-99 R1:or i samma prisklass om vi ska prata "Kul för pengen" .. men vad ska jag med en sån till?
Jag har redan en "nyare" sporthoj .. både som RR-& en gathoj.

(För att inte tala om farsan som är 80år, & VÄGRAR köra nått yngre än 1970 :krama, han sålde sin senaste Dominator för 65000:- Just saying)
 
Ännu en sporthojsåkare som inte har nån som helst koll på mc-kultur i övrigt.

Vad menar du nu...???

Den där har ju inte radfyra och plastkåpor. Inte heller miniblinkers, slip-on eller äkta fake-kolfiber. Och en sporthojskållitschtröjja med provokativt bad ass outlaw tryck skulle ju se löjligt ut på den. Så klart som fan att den inte är värd sexhundra papp...
 
Vad menar du nu...???

Den där har ju inte radfyra och plastkåpor. Inte heller miniblinkers, slip-on eller äkta fake-kolfiber. Och en sporthojskållitschtröjja med provokativt bad ass outlaw tryck skulle ju se löjligt ut på den. Så klart som fan att den inte är värd sexhundra papp...

Det är inte ens en literklubba. Störtlöjlit! :confused:
 
Ännu en sporthojsåkare som inte har nån som helst koll på mc-kultur i övrigt.

Nä, men det är inte så lätt kanske. Man ser bara en hoj o ligger ens intresse på andra hojgenrer så känns priset såklart helt åt helvete ut =)
Men det är tur då att vi finns som kan upplysa
 
Säger nog mer om din ekonomi, än om andras smak.
Körde min första RR tävling på en Gixxer 750 -85/86.. & söker en sådan nu, men har inget intresse öht av en -88 tex, som har nya ramen eller 91:a med USD gaffel m.m.

Finns 98-99 R1:or i samma prisklass om vi ska prata "Kul för pengen" .. men vad ska jag med en sån till?
Jag har redan en "nyare" sporthoj .. både som RR-& en gathoj.

(För att inte tala om farsan som är 80år, & VÄGRAR köra nått yngre än 1970 :krama, han sålde sin senaste Dominator för 65000:- Just saying)

Tror du missförstod, jag gillar gamla bilar och hojar (oftast mer än nya) men då ska det vara rätt sort, precis som du nämner med gixxer 1985. Jag tycker inte dussinhojar som cbr och vfr har uppnått den kultstatusen (ännu). Inte för att min cb400n har kultstatus men jag köpte den före 15 år nyare hojar som bara var några k dyrare för jag gillar den gamla stilen bättre, så ja menar absolut inte att se ner på äldre prylar :kär utan jag refererade specifikt till de 2 hojarna, även de med 5-10k lägre pris verkar va svårsålda om man kollar blocket.
 
Det är inte ens en literklubba. Störtlöjlit! :confused:

Jag skulle nog faktiskt gissa att det där är en literklubba... Motorn är ju baserad på en knucklehead (nu dock gjuten i brons...) och de var väl på minst 61 ci = exaktemente uno litre. (Här blir jag säkert snabbt rättad om jag har fel. :) )

Sicket otroligt hantverk!
http://www.seservice.se/galleri_hulster_eng.html

Bara att konstatera att alla är inte lika normala som alla andra. :)

https://www.youtube.com/watch?v=tgXMl5GFiiY
 
"Denna MC är SuperSport versionen utan ABS bromsarna och är avsedd för bana. OBS: aldrig varit bankörd" haha jävla roligt skrivet :lol
 
Nyheter
MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

Back
Top