Kutar du regelbundet?

Är du ute och springer regelbundet?

• Antal röstningar
    0
Vet du, det är så jävla illa att jag gick från "långdistanslöpare" till krympling med svåra ryggproblem på mindre än en månad.

Annars så är inte min löparkarriär så imponerande, var mer en kul grej, började med Bellmanstafetten, sedan Halvmara, Lidingö, och sedan körde jag två maror och sedan pajade allt.
Funderar på att börja med GTA istället. :gnissla

Löpning är fortfarande grymmaste motionsformen, långt från bästa men så skönt att kunan ta med sig dojor, shorts, linne och GPS var helst på jorden och bara dra ut.

Visst är det en berusande känsla att ena dagen vara på topp, bara för att nästa vara ett vrak.:gnissla

Vet du, det är så jävla illa att jag gick från "långdistanslöpare" till krympling med svåra ryggproblem på mindre än en månad.

Annars så är inte min löparkarriär så imponerande, var mer en kul grej, började med Bellmanstafetten, sedan Halvmara, Lidingö, och sedan körde jag två maror och sedan pajade allt.
Funderar på att börja med GTA istället. :gnissla

Löpning är fortfarande grymmaste motionsformen, långt från bästa men så skönt att kunan ta med sig dojor, shorts, linne och GPS var helst på jorden och bara dra ut.

Aj fan, drygt värre.:huvet

Löpning är bäst, speciellt för en småbarnsförälder som har några mil till gymmet. Snöra på sig dojorna och klämma av en mil är gjort på under timmen vilket motsvarar körtiden till och från ett gym i stan.

En annan sak som är bra med löpning är att man (huga så jag generaliserar, JAG menar jag såklart) rensar skallen på allt brus och kan klura ut massa saker, minst hälften av alla kluriga moment på turbinhojen jag håller på bygga är uträknade under löprundor.:tummenupp

Nice med löpartråd :)
Försöker komma ut 3ggr/vecka och kombinerar löpningen med karate. Har lagt all styrketräning på hyllan då jag tappade motivationen för just lyfta tyngder. Brukar köra två korta distanser, 6-8km intervall och ett långpass i veckan, 10-12km.

Har aldrig gillat löpning förut men nu är det kul, mycket är väl för att man har barn och ibland hinner man inte med de fastsatta träningstiderna och löpningen har man utanför dörren. Satsar på att gå ner 15-20kg.

Mvh/
Panos

Sprang min första runda på väldigt länge här om dagen. Det kändes så pass bra att jag tog en längre runda än vad jag först planerat. Lite överraskad att kroppen kändes så pass mottaglig. Borde kanske ta tillvara på den positiva känslan och försöka få in en rutin att springa en runda eller två i veckan tänkte jag. Någon som har förslag på hur man ska lägga upp distansen för att inte skada sig. Har ingen lust att få problem med t ex knän.

Sprang min första runda på väldigt länge här om dagen. Det kändes så pass bra att jag tog en längre runda än vad jag först planerat. Lite överraskad att kroppen kändes så pass mottaglig. Borde kanske ta tillvara på den positiva känslan och försöka få in en rutin att springa en runda eller två i veckan tänkte jag. Någon som har förslag på hur man ska lägga upp distansen för att inte skada sig. Har ingen lust att få problem med t ex knän.

Är du inte alltför stor och tjock går det nog spöa på rätt bra innan knäna tar stryk, se till att ha bra skor bara.

Nu är jag ingen PT direkt, men börja med halvmilspass i ett tempo du pallar att hålla hela vägen och kör så tills du ökat kilometersnittet med en halvminut kanske, öka distansen till 7.5km och hitta ett tempo som passar där osv. Jag körde så och har gått från 5min/km på halvmilen till 4.07min/km på milen på ca 10 månader, och jag ska fanimej ner på trean innan sommaren är slut.

Är du inte alltför stor och tjock går det nog spöa på rätt bra innan knäna tar stryk, se till att ha bra skor bara.

Nu är jag ingen PT direkt, men börja med halvmilspass i ett tempo du pallar att hålla hela vägen och kör så tills du ökat kilometersnittet med en halvminut kanske, öka distansen till 7.5km och hitta ett tempo som passar där osv. Jag körde så och har gått från 5min/km på halvmilen till 4.07min/km på milen på ca 10 månader, och jag ska fanimej ner på trean innan sommaren är slut.

Tack för tipsen.

Köpte ett par nya skor inför löppasset på löplabbet. Mina gamla var inte slitna, men hade gått över sitt bäst före datumet.

Får ta och kolla upp en lagom lång slinga och testa hur det känns. Vill inte gå ut för hårt eftersom jag misstänker att det finns risk för skador såhär i början när kroppen inte är van vid löpning. I bakhuvudet har jag vetskapen att jag lyckades överanstränga min armbåge i höstas av lite för intensiv träning på kort tid på gymmet. Något jag fortfarande har besvär av. Det börjar dock bli lite bättre. Har kört all möjlig form av rehabilitering. Försvinner inte det sista blir det nog en kortisonspruta trots att många avråder från det numera. Fick lägga tennisen på hyllan under senhösten vilket kändes tråkigt. Får hoppas att jag kan ta upp det igen längre fram.

Jag upptäckte ett nytt fenomen idag. Jag var ute och körde ganska långt med hojen idag och när jag sedan skulle ge mig ut och springa ikväll så var benen ovanligt stumma, jag antar att det beror på att benmusklerna blir trötta av de små vibrationer som blir när man kör. Är det någon mer som har märkt av detta?

Stämmer med mina erfarenheter också, vet själv med mig att jag jobbar mycket med benen när jag kör, antagligen därför man upplever det som att benen stumnar.

Skickat från min MT15i via Tapatalk 2

Nu börjar det likna något, sprang en mil på lunchen på 39.54min! :banana

Uppladdningen bestod av tre koppar kaffe så det borde gå kapa några sekunder till om jag gör mig för lite mer och väljer en bättre bansträckning, nu fick jag vända flera gånger för att få ihop sträckan.

Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!