Ah men vad fan. Kläm ihop er i MC-rutorna.

Varför inte bara parkera i en vanlig bilparkeringsruta och betala för det?

Varför inte bara parkera i en vanlig bilparkeringsruta och betala för det?
1. Var sätter du lappen så att den inte blåser bort eller blir stulen? Om lappen försvunnit och du får en bot. Hur försvarar du dig mot det elaka p-bolaget? Inte helt okomplicerat...

2. Funkar säkert helt ok i mindre städer (med låga priser) att lägga på några mynt. Men försök parkera några timmar i t ex Göteborg. 30 kr/timma hela tiden från kl. 8.00-22.00 är ingen lek. Om du matar in en hundralapp eller två i automaten blir ju själva p-biljetten stöldbegärlig. Vem skulle vilja lämna 200 spänn fastkilade mellan sadel och tank... ;)

Jag skulle bli tokig om någon hade trängt ihop sin hoj med min.. (Jag litar inte på folk, jävla klantarslen är de hela bunten!)
Men jag bor på landet.. jag har inga bekymmer att hitta en plats.

Hur är det att parkera invid en husvägg på en bred trottoar eller nåt? Det gjorde alltid jag de gånger jag var in i stan när jag bodde i Göteborg. Likadant nu i Linköping. Eller riskerar man böter då? Känns som att lisorna struntar i en sådan parkering då jag aldrig råkat illa ut.

Hur är det att parkera invid en husvägg på en bred trottoar eller nåt? Det gjorde alltid jag de gånger jag var in i stan när jag bodde i Göteborg. Likadant nu i Linköping. Eller riskerar man böter då? Känns som att lisorna struntar i en sådan parkering då jag aldrig råkat illa ut.

Så länge den berörda fastighetsägaren inte har parkeringjänst kan dom inte göra så mycket.

Fast det skulle nog bli ändring på det med, har jag för mig.

Jag brukar ofta ställa mig i cykelställ eller liknande inne i stan (Sthlm). Jag har fått känslan av att t.ex. Q-park ansvarar för parkeringarna på gatan, men de sätter inga lappar om man står någon annan stans, så länge ingen klagar så kommer inte polisen och lappar motorcykeln i första taget.

Ps.
På hela KTH-området står man gratis med motorcykel oavsett plats (Lokal regel).

I hela Solna står man gratis med motorcykel utmed alla gator (även där man skall betala med bil) så länge man står vinkelrät mot trottoarkanten (Lokal regel).

Last edited:
Se på fan. Jag var på kommunen om det där häromåret, nu verkar de ha fått tummen ur.
Det brukade stå en moppebil och en quad parkerade i MC-rutan. Man blir förbannad.

För övrigt går det bra att skriva till kommunen om det är ont om MC-parkering. Jag har fixat tre rutor (totalt 18 meter!) MC-parkering bara genom att maila kommunen och förklara att det inte finns plats :tummenupp

Ahh... Dåws vör de däjs! http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?246599-Idiotparkering-p%E5-Olof-Palmes-gata&highlight=
fuckoparkering.jpg

1. Var sätter du lappen så att den inte blåser bort eller blir stulen? Om lappen försvunnit och du får en bot. Hur försvarar du dig mot det elaka p-bolaget? Inte helt okomplicerat...

2. Funkar säkert helt ok i mindre städer (med låga priser) att lägga på några mynt. Men försök parkera några timmar i t ex Göteborg. 30 kr/timma hela tiden från kl. 8.00-22.00 är ingen lek. Om du matar in en hundralapp eller två i automaten blir ju själva p-biljetten stöldbegärlig. Vem skulle vilja lämna 200 spänn fastkilade mellan sadel och tank... ;)

Vad kostar det att få sin mc repa av någon annan? sms parkera med reg.nummer så löser du det problemet:tummenupp

Reglerna är olika i olika städer. I Göteborg t ex skall EU-moppar stå i mc-ruta. Endast 30-moppar får stå i cykelställ. (Vilken j*kla brist på konsekvens...)

Hur det är i andra städer vet jag inte, men det finns viss risk att det är samma där?

så är det väl i alla städer? har du regplåt skall du stå i mc-ruta (eller bilruta $$$ )

så är det väl i alla städer? har du regplåt skall du stå i mc-ruta (eller bilruta $$$ )
Nej, det skiljer en del. Det är lokala regler som gäller. Du svarade själv på din egen fråga i inlägget där du kommenterade eV1Tes inlägg om Solna. Som du ser så är det olika...

Jäkligt svårt att veta vad som gäller när man reser i landet och rullar in i en ny stad. Man skulle i princip behöva googla för att få veta svar på vad som gäller när man rullar in i Lund, Norrköping, Kalmar eller vart man nu har kört.

Helt kass att inte veta vad som gäller, kan man tycka.

Eller så är det bra att man kan anpassa regelverket till de lokala förutsättningarna. Jokkmokk behöver kanske inte ha samma regler som Stockholm, t ex.

Haha, det är ju bredvid mitt jobb. Jag har slutat parkera där, nån scootermupp parkerade "på" min förra hoj (scooterns styre mot min tank).

Idioter finns det gott om..

Då har du kanske har sett att någon har dumpat av en pall med gatsten på rutan nu också.. Får plats en hoj - suck!
Skönt dock att det finns gott om alternativa platser att använda :banana

Idag var det lite bättre. Men en GS1200 skulle stå på centralstödet och någon som köpt sin första sporthoj, en CBR, skulle stå med metersmarginal. Nu har jag mailat stan om att de borde förlänga rutan för det stod folk utanför den redan när jag kom.

Då har du kanske har sett att någon har dumpat av en pall med gatsten på rutan nu också.. Får plats en hoj - suck!

Det gömmer sig ju ett sjukt roligt practical-joke här.

Kan vi inte dra ihop ett gäng från SH och åka dit och bygga något med gatstenen?

Edit: Med bruk kanske, så att det blir "permanent" :rofl

Ta med en burk sprayfärg och skriv EJ LASTPLATS med stora bokstäver på gatstenarna.

Nyheter
Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Back