Jag hade kunnat svarva en till dig men har lite semester att se fram emot nu...Håller på letar efter en ny bult... M10x225mm men fasen hittar ingen. NÅGON SOM HAR TIPS?? I Sthlm alt Västerås
Jag hade kunnat svarva en till dig men har lite semester att se fram emot nu...
Gängad stång (rostfritt)?
Närmaste hojskrot?
När tråden ändå är i fokus, så här ser skallen på min skruv ut efter att jag demolerat ytterligare på den idag...
View attachment 403473View attachment 403474
Har hört att gängstång är dåligt att använda, den kan "nypa fast" och skada. Och rostfria gängstänger är svagare än bultarna...
Men jag vet som sagt inte. Bara hört... Någon annan som är proffs?
Får ju psykbryt på att inte kunna åka hoj nu, och speciellt när man träffat en vacker dam som vill sitta på pallen...
Kan du? Grymt! Stick ner till jobbet imorgon, fixa en till mig. Och skicka med DHL. Jag bjuder på en öl eller 10
Ska dit imorgon men bara i 5timmar och jag vet inte vad du ska ha för material, antagligen rostfritt (?) för jag kan inte ytbehandla vanligt stål, har dock inte så mycket rostfritt på lager om ens något, kör mest alu och vanligt automatstål. Sen sticker jag till sommarstugan över långhelgen så det kan jag tidigast fixa nästa vecka med tanke på att jag nog blir tvungen att ta hem lite material isf. Titan kanske vore nått?
Hej, kolla med Tools på Björnövägen.
Håller på letar efter en ny bult... M10x225mm men fasen hittar ingen. NÅGON SOM HAR TIPS?? I Sthlm alt Västerås
Inte 08 området men inte svårt att finna för det.
http://www.braaapmotorcycles.com/braaap-Bolt-Swing-Arm-M10x225_p_4555.html
www.swebolt.se
Hittade några på ebay i Uk med.
Vad är det för fel att köpa en original del??
Har hört att gängstång är dåligt att använda, den kan "nypa fast" och skada. Och rostfria gängstänger är svagare än bultarna...
Men jag vet som sagt inte. Bara hört... Någon annan som är proffs?
Får ju psykbryt på att inte kunna åka hoj nu, och speciellt när man träffat en vacker dam som vill sitta på pallen...
Haha vilket öde du! Låt någon mer tekniskt lagd person skruva på din hoj i framtiden kanske?
Finns gängstång i 10,9 om du letar.
Men kan man använda gängstång då?? Inte risk att det nyper i motorfästet??
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0
Foto: Creativeflipp Gotl... |
|
Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX
Kawasaki har uppdaterat sin... |
|
Uppdaterad Triumph Trident 660
Triumph har presenterar en ... |
|
Bike med Stark Varg på GGN!
Nu är vi på plats på GGN 2.... |
|
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad
25YM Honda CB1000 Hornet ... |
|
SVT sänder Gotland Grand National 2.0
SVT Sport och Nordic Sport ... |
|
Sista finputsningen med Vargen inför GGN!
I söndags körde jag sista t... |
|
Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!
Pressrelease, 2024-10-21, S... |
|
Energica i konkurs och upplöst
Energica är i konkurs och b... |
|
Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras
Kawasaki har uppdaterat sin... |