Stefanbilling
Ny medlem
Självklart är även nico133 välkommen om det löser sig med hoj och alla andra som vill med.
Manne tipsa om denna
http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/MC/Packutrustning/Sadelvaska-3-delar-82764/
Funderar på köpa en. Passar till sporthoj ;-)
Jag är inte alls erfaren av alpresor på hoj men ni bör nog försöka hålla ner miltalet. Man kan ta lite längre transportpass men väl därnere brukar många räkna med ca 20-30 mil per dag. Tänk på att det är bergsvägar, tunn luft, kan vara både jättevarmt eller kallt på topparna, regn, andra oförutsedda händelser osv.
Ang "möte" funkar inte video konferans på skype ? det är gratis. Till att börja med.
Hej hopp, hur missade jag det.
Nej har inget sådant idag. Funderat lite på en Garmin Zumo 660.
Men längre än funderingar har jag inte kommit.
Men Goffen, var inte så blygsam... Berätta om din uppfinning, den är ju genial!Ledsen men hade detta på en rätt sportig SV 650 och det funkade inte med väskorna. Dom hängde och slängde för mycket. Om du monterar en metall galler som håller väskorna borta från bakljulet skulle det funka bra. Dock måste du ha en gummi duk så du inte repar sönder lacken på ändan av hojen.
Ok.
Hur har du tänkt övernatta?
Vilken datum tänkte du åka då? E du hemma på midsommar eller?
Hur såg ditt schema och resmål ut?
Tänkte om du vill och de passar fler så kan vi ju kanske sy ihop din resa med vår?
Ska du köra ner eller tåg?
Jag har en länk i min profil till våran alpenresa som påminner riktigt mycket om denna... Man blir sjukt trött på att köra i div pass men Grossglockner gavia och stelvio är att rekommendera dom är sjukt nice men sen är det 15 pass till man måste köra typ för att ta sig mellan dom passen man vill köra så håll ner "bestämda" pass så mycket som möjligt. Allt tar längre tid än man tror jag hade nån 40mila dag men vi hann inte mer än 20-25mil på en hel dag så håll ner milen till det. vi åkte veckan innan midsommar och sov på div hotell för 25€ typ så det finns riktigt bra och billiga boenden att hitta !
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0
Foto: Creativeflipp Gotl... |
|
Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX
Kawasaki har uppdaterat sin... |
|
Uppdaterad Triumph Trident 660
Triumph har presenterar en ... |
|
Bike med Stark Varg på GGN!
Nu är vi på plats på GGN 2.... |
|
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad
25YM Honda CB1000 Hornet ... |
|
SVT sänder Gotland Grand National 2.0
SVT Sport och Nordic Sport ... |
|
Sista finputsningen med Vargen inför GGN!
I söndags körde jag sista t... |
|
Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!
Pressrelease, 2024-10-21, S... |
|
Energica i konkurs och upplöst
Energica är i konkurs och b... |
|
Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras
Kawasaki har uppdaterat sin... |