1199 Panigale R Superleggera

biltemas kallavfettning, ingen aning vad frekvensen var, går ej att ställa in. Körde var sin topp ca 1 timmer eller mer, tills den blev ren. Tror du att de tog nån skada?
 
Vad har du för tidsplan?

Tidsplanen är avhängig av hur fort jag hinner skaffa en donatorhoj, nästa vecka börjar ban körnings säsongen så just nu är prioriteringen låg på bygget, följ vad som händer i denna tråden så kommer du ha full koll på vad som sker med projektet.

Mvh
 
Personligen tycker jag att ZARD systemet förstör hojen även om det är mkt bra grejer - tyvärr. Jag brukar tycka att funktionella saker bli snygga men inte i det här fallet. Förstår också att du bygger banhoj och att det är då viktigt med system som levererar effekt men å andra sidan har du valt en Panigale så antagligen är det ju också lite av utseendet som är viktigt. Jag röstar på akra helsystem - ska tydligen ge jättefina kurvor. Bättre än termisarna... men också väldigt dyra :P
 
Just nu lutar det åt ett ZARD helsystem, där har de förlängt grenrören, så att man tjänar 23 hk i mellanregistret!!! Se länk nedan;
http://www.zardexhaust.com/?page_id=2935

Det där kan jag inte fatta! Hur kan en fabrik som Ducati, som bygger hojar som ALLTID har racekaraktär, och med sina resurser, bygga ett avgassystem som tappar 23 hk i mellanregistret?????:confused::confused::confused:

Edit: Eller kanske snarare (nu när jag sett dyno-kurvan) vafan är det som kör att effekten inte ökar mellan 5500 och 6500 rpm???
 
Last edited:
italienskt:)
Man får ta alla "fakta" med en nypa salt:lol..
 
Visst vill jag behålla ett avgas system som löper under motorn istället för upp i arslet! Absolut, men jag MÅSTE ha effekt i mellanregistret! Detta är en banhoj/race hoj, effekt samt vrid i mellanregistret på en sådan hoj är prio 1!! Tyvärr är det så, ZARD systemet förstör hela looken samt meningen med mass centralisering etc.

Jag har ännu ej köpt nåt system, avvaktar tills jag fått mer kött på benen....

Nu drar jag till Brno! Skiter i detta....Ha det gott alla sporthojs älskare:)

https://www.youtube.com/watch?v=txys4sqFG0c
 
Det där kan jag inte fatta! Hur kan en fabrik som Ducati, som bygger hojar som ALLTID har racekaraktär, och med sina resurser, bygga ett avgassystem som tappar 23 hk i mellanregistret?????:confused::confused::confused:

Edit: Eller kanske snarare (nu när jag sett dyno-kurvan) vafan är det som kör att effekten inte ökar mellan 5500 och 6500 rpm???

Troligen är det runt 6000 varv som man mäter ljudnivån vid typningen av hojen. Sänker man effekten där så får en lägre ljudnivå och därmed gatlegal.
 
Finns mycket certvarianter. Aprilia RSV4 har en avgasventil som enbart aktiveras när motorn är i neutral...
 
*/ ?>
Nyheter
Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Piaggio-gruppen tar över importen av Piaggio, Aprilia, Moto Guzzi och Vespa

Det händer en hel del när d...

Katalogen börjar ta form!

Stora Motorcykelkatalogen 2...

KTM och Husqvarna återkallelser

Pressreleaser från KTM och ...

Provkörning pågår: KTM 1390 Super Adventure S EVO

Vulkanen Teide vakar över o...

Äventyr i Algeriet

I januari åker Allt om MC t...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Lite fler live foton på KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Direkt från Teneriffa! Förs...

CIAO ITALIEN!

Pressrelease från KTM: ...

Back
Top