Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Frågan är i högsta grad berättigad då den är väldigt högt växlad standard. I kombination med det klena mellanregistret så är det lite mer viktigt med utväxlingen på zx10 gen4 jämfört med andra 1000cc.
Sen beror det lite på vad du ska köra såklart. Till racing på svenska banor använder jag 16 drev fram och 40-42 bak. För gatkörning kan jag tänka att en kugg ner fram eller 2 kugg upp bak kan vara lagom.
Frågan är i högsta grad berättigad då den är väldigt högt växlad standard. I kombination med det klena mellanregistret så är det lite mer viktigt med utväxlingen på zx10 gen4 jämfört med andra 1000cc.
Sen beror det lite på vad du ska köra såklart. Till racing på svenska banor använder jag 16 drev fram och 40-42 bak. För gatkörning kan jag tänka att en kugg ner fram eller 2 kugg upp bak kan vara lagom.
Stort tack
Original är 17/39 och många upplever denna som otroligt trött. Ryktet säger att hojen utvecklades med en annan drevning och att 17/39 installerades precis innan de första hojarna skulle levereras för att Kawasaki's advokater i USA blev livrädda för att någon skulle slå över baklänges...Jag har kört en som hade 15/39 och denna kändes betydligt rappare än 17/39.
Om du använder Gearing Commander så ser du att 15/39 bör kombineras med kortare kedja, annars hamnar bakhjulet onödigt långt bak. En bättre (men tyvärr dyrare) kombination kan vara 16/40 då detta ger i princip oförändrad svingarmslängd utan att ändra kedjan.
Har ställt frågan innan och fått till svar att man inte bör men att det nog går. Känns ju inte riktigt säkert med "nog" i slutet av rakan på Anderstorp.|
|
Vi provkör nya H-D-modeller
Allt om MC åkte till Malaga... |
|
|
IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras
EURO MOTO ersätter inte IDM... |
|
|
Galfer skärper greppet om racing
Pressrelease från Galfer: ... |
|