TL-tråden - v2 !

Satan va fin den ser ut (min ser ju likadan ut "nästan")! Jag gjorde misstaget för några
år sedan att faktiskt dra ut på en sväng utan magkåpan och det slutade med att ena sidan
slets loss när farten blev 200+! Därefter fick det bli kinakåpor med -98 original utseendet, så
kan det gå när man inte tänker sig för! Svarta fälgar är snyggt som fan även fast jag gillar dom
vita. Den ser lite sportigare ut helt enkelt! :)

Tackar :)
Ska tänka på det! Har nog inte varit över 200 utan magkåpan men hade åtminstone 180 på mätarn idag :gnissla
 
Last edited:
Låter gött!!!
TPSen kan dock behöva ha sig en inställning.. :tummenupp

Smidigt att ha en switch till dealer mode där framme! Har letat efter ett ställe att sätta den på, kanske e ett alternativ att flytta den ända fram! Blir ett projekt till, då.. :)

Nja.. Jag har mittenlinjen synlig till 1500 varv innan sen skiftar till övre linjen, vad jag förstår så visar varvräknaren på en sådanhär maskin sälla helt korrekt, så ligger det innom 100varv så brukar jag skita i det så länge hon går som hon ska!:tummenupp

Dealerswitch tänkte jag att om jag ändå skall sätta en switch kan den lika väl vara lättåtkomlig...:)
 
cmxi: Underbart ljud! Längtar tills jag sätter igång min. :yoparty

Fråga om neutralläget. Min hoj tenderar att "svajja" i motor-rpm'en i neutral tills den dör men ibland så har den en jämn gas. Att ställa in via ratten bara hjälper temporärt. Jag har en modifierad luftburk, så choke används ej. Kan det ha med det att göra eller annat?
 
Tja! Min hoj dör gärna om motorvarvet sjunker för snabbt ner till tomgång. Tex vid hastigt stopp vid rödljus, kör jag lugnt och växlar ner och använder motorbromsen är det inte lika påtagligt. Dock frikopplar jag gärna när jag rullar in mot rödljuset eller vad jag nu ska stanna för då motorbromsen är lite obekvämt sträng :rolleyes:

Vad kan detta bero på? Detta kan alltså även hände om motorn är varm, är den kall är det mer en regel än undantag att den dör, jag vill helst inte höja tomgången mer än vad den redan är.
 
Tja! Min hoj dör gärna om motorvarvet sjunker för snabbt ner till tomgång. Tex vid hastigt stopp vid rödljus, kör jag lugnt och växlar ner och använder motorbromsen är det inte lika påtagligt. Dock frikopplar jag gärna när jag rullar in mot rödljuset eller vad jag nu ska stanna för då motorbromsen är lite obekvämt sträng :rolleyes:

Vad kan detta bero på? Detta kan alltså även hände om motorn är varm, är den kall är det mer en regel än undantag att den dör, jag vill helst inte höja tomgången mer än vad den redan är.

Jag har precis samma kymmer med min 97a.. Även om jag står på tomgång fr kallstart.. Varvar jag inte alls, kan den stå hur länge som helst utan att dö, men varvar jag den det minsta så måste ja ta till "choken" för att hålla liv i den.. Har kollat allt, gasvajrar, spelet till gasstoppet, att throttlarna rör sig lätt, inga glapp eller annat... Har nästan gett upp...
 
Tja! Min hoj dör gärna om motorvarvet sjunker för snabbt ner till tomgång. Tex vid hastigt stopp vid rödljus, kör jag lugnt och växlar ner och använder motorbromsen är det inte lika påtagligt. Dock frikopplar jag gärna när jag rullar in mot rödljuset eller vad jag nu ska stanna för då motorbromsen är lite obekvämt sträng :rolleyes:

Vad kan detta bero på? Detta kan alltså även hände om motorn är varm, är den kall är det mer en regel än undantag att den dör, jag vill helst inte höja tomgången mer än vad den redan är.

TPS? :3freak
 
Ja har precis ställt TPSen och balanserat TBna.. Kan inte få TPSen 100%, den håller inte sig på 1200 på tomgång.. Men 1300 mellanstreck å 1350 övre ungefär.. Å TB har ja kollat med "olja i slang"- hemmabygge...
 
Ja har precis ställt TPSen och balanserat TBna.. Kan inte få TPSen 100%, den håller inte sig på 1200 på tomgång.. Men 1300 mellanstreck å 1350 övre ungefär.. Å TB har ja kollat med "olja i slang"- hemmabygge...

Har du gjort termostatmodden? Är igen klippa på just S 97orna men de hade lite fuffens för sig...
 
Bytte du bara termostathus eller moddade du även kylarslangen? Hur blev tempskillnaden på displayen?

Sitter en annan kåpa över vattenpumpen (tror åsså de e fr 98->) så de e hela paketet.. Ja ligger mellan 82-90 ungefär vid normal körning.. Men alltid över 82 iallafall..
 
Hej J-Bone.
Den packningen vid driv axeln, går den byta på plats eller behöver man klyva motorn för att byta den? Har du artikelnummret på packningen? Har haft isär min idag och tror mitt problem kan ligga där också.
Mvh

Nä brukar ha den på men felsöker ett litet oljedropp... har bytt "clutch pushrod seal" ett par gånger men nu tror jag det är packningen vid drivaxeln, fick vänta på en liten o-ring som var restad ett halvår! :näsblod
Ska åtgärda så fort jag satt ihop B12'an igen, vill alltid ha en cykel fullt körbar så kan man meka med de andra i lugn och ro... Måste byta gaffelfjädrar på TLR'en pronto också, de är fan mjuka nu alltså.

Ser fram emot att se din klar sen! :hail
 
Hej J-Bone.
Den packningen vid driv axeln, går den byta på plats eller behöver man klyva motorn för att byta den? Har du artikelnummret på packningen? Har haft isär min idag och tror mitt problem kan ligga där också.
Mvh

Jag beställde på partssweden.se
[FONT=Times New Roman, Times, serif]09283-38020[/FONT][FONT=Times New Roman, Times, serif]SEAL, DRIVE SHAFT [/FONT][FONT=Times New Roman, Times, serif]
[/FONT][FONT=Times New Roman, Times, serif]09280-24010[/FONT][FONT=Times New Roman, Times, serif]O RING (D:2.4,ID:23.7)

Det går bra att byta på plats :)[/FONT]
 
Jag beställde på partssweden.se
[FONT=Times New Roman, Times, serif]09283-38020[/FONT][FONT=Times New Roman, Times, serif]SEAL, DRIVE SHAFT [/FONT][FONT=Times New Roman, Times, serif]
[/FONT][FONT=Times New Roman, Times, serif]09280-24010[/FONT][FONT=Times New Roman, Times, serif]O RING (D:2.4,ID:23.7)

Det går bra att byta på plats :)[/FONT]

ok,Tack för svaret.

Har du bytt en sådan tidigare? Är det jävligt elle? Du nfår ge mig lite information när du bytt din:)
 
Jag gjorde rent luftfiltret i går, det var pinsamt skitigt. Fullt med flugor och blommor mm:crash
Vad gör de två de vacumklockorna på luftburen ? En slang hade hoppat/lossats vid en T-förgrening, vad innebär det?
Jag satte tillbaka slangen, bra eller dåligt?

Får jag bättre bottenvrid eller kommer den gå sämre ?
 
Last edited:
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

Back
Top