Styrändspeglar till cbr600rr med originalstyre

Pixie

Ny medlem
Gick med
13 Aug 2012
Hoj
CBR 600RR -08
Nån som har tips på styrändspeglar som passar till cbr600rr med originalstyre?

Inget fancy, typ biltemas hade varit perfekt, men de passar inte :( Inte ska man väl vara tvungen att plocka ur hela innanmätet bara för att få dit speglar :va

Innanmätet, det sitter väl en styrvikt med expander på väl?

Ehhh.. hehe... :rodnar Har bara sett sprängskissen och det sitter NÅNTING där :gnissla

Jo det sitter ju ett rör där som jag antar är styrvikt, sen lite andra smågrejer :3freak

Menar du att det borde kunnas tas ur, eller att det INTE borde tas ur?

/Noob

Ehhh.. hehe... :rodnar Har bara sett sprängskissen och det sitter NÅNTING där :gnissla

Jo det sitter ju ett rör där som jag antar är styrvikt, sen lite andra smågrejer :3freak

Menar du att det borde kunnas tas ur, eller att det INTE borde tas ur?

/Noob

Kan tas ur utan problem och skapar inga märkbara förändringar/problem. När man kör med race clip on så är dom ju tomma på vikter.

Kan tas ur utan problem och skapar inga märkbara förändringar/problem. När man kör med race clip on så är dom ju tomma på vikter.

Åh fan, ja det är ju sant iofs, trodde nog det var kompenserat på nåt annat sätt i clip on.

Finns ju information i service manualen för "Handlebar weight replacement" så de instruktionerna borde jag ju klara av att följa :tungan

Tack! :)

Men konstigt ändå att det inte finns styrändspeglar som passar original.

Åh fan, ja det är ju sant iofs, trodde nog det var kompenserat på nåt annat sätt i clip on.

Finns ju information i service manualen för "Handlebar weight replacement" så de instruktionerna borde jag ju klara av att följa :tungan

Tack! :)

Men konstigt ändå att det inte finns styrändspeglar som passar original.

Vad ska du med dessa speglar till? Är ju inte direkt upphetsande att titta på.

Vad ska du med dessa speglar till? Är ju inte direkt upphetsande att titta på.

Två anledningar:

1. Vill få bort så många originaldelar som möjligt så det blir billigare att byta ut om/när jag vurpar

2. Jag tycker de är lite mindre avtändande än antennspeglarna

Men nä jättesnygga är de ju inte :crash

Två anledningar:

1. Vill få bort så många originaldelar som möjligt så det blir billigare att byta ut om/när jag vurpar

2. Jag tycker de är lite mindre avtändande än antennspeglarna

Men nä jättesnygga är de ju inte :crash

Kör du bana eller gata?
På bana behöver/ska man inte ha speglar o vurpar man på gata gäller väl försäkringen, Annars så får man original speglar på ebay för ett par hundra!!

Kör du bana eller gata?
På bana behöver/ska man inte ha speglar o vurpar man på gata gäller väl försäkringen, Annars så får man original speglar på ebay för ett par hundra!!

Kör gata till banan :D

Nä du har ju helt rätt men tanken är att inte behöva utnyttja försäkringen för "ytliga" skador, ändå 6000 pix i självrisk, så försöker byta det som ryker först om man lägger hojen.

Sen tycker jag som sagt hojen blir lite snyggare utan antennerna.

Kör gata till banan :D

Nä du har ju helt rätt men tanken är att inte behöva utnyttja försäkringen för "ytliga" skador, ändå 6000 pix i självrisk, så försöker byta det som ryker först om man lägger hojen.

Sen tycker jag som sagt hojen blir lite snyggare utan antennerna.

Klart den blir snyggare utan speglarna,men dock betydligt fulare med speglar som monteras på styrändorna :7peta

Nyheter
Enfield presenterar sin stora twin

Efter spionbilder, hintar o...

Gotland Ring Bike Week 2026

Packa hojen, damma av hjälm...

Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!