Äsch, fan...

  • Thread starter Thread starter Tjita1
  • Start date Start date
Den "snabba" mothuggande stilen här på SH verkar mest vara att kasta bajs på varandra och avkräva folk på källa med vetenskapliga belägg så fort nån har en annan åsikt, vare sig det gäller nåns favoritfärg, lämplighet av dataspel för barn eller annat

Att argumentera enbart för att "vinna" en debatt ger mig personligen ingenting. Jag försöker att lära mig av och förstå den andra parten och sen avgöra om jag faktiskt hade rätt eller ej. Även om jag får erkänna att jag kan vara rätt tjurskallig.

Det finns ett helt gäng trådar (nästan alltid samma medlemmar som hänger i dom) som jag undviker aktivt för att inte helt tappa min tro på mänskligheten.

All respekt till de som har en avvikande åsikt och vågar stå för den på detta forum, oavsett om denne heter A_NN_A eller ibbe66

"En åsikt är inte nödvändigtvis rätt bara för att man är villig att dö för den"

När man försöker framföra åsikter som sanningar bör man ha någon typ av belägg som stödjer ståndpunkten.
Att komma med påståenden dragna ur röven hjälper inte diskussionsklimatet.
 
Som i jämförelse att argumentera för/åt någon som har fel, enbart för att den personen är ens flickvän?

Nej tjockis, hon är min sambo. För övrigt kan du testa att läsa igenom inlägg innan du besvarar dem, då hade du sluppit skriva de senaste 2. :tummenupp
 
Det jag försöker leva efter. Man kan diskutera med folk och ändå visa respekt.

Ja, det är en sund inställning! Det är väl egentligen bara då det kan bli en vettig diskussion. :)
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top