Vad alla handlare borde läsa!

Mest på webben, av den enkla anledningen att jag har relativt långt till alla MC-relaterade handlare härifrån. Annars gillar jag att gå i butik, det ger en inspirerande känsla att gå å titta på alla grejer :kär
 
Bara titta, inte köpa?
Misstänker att handlarna inte är så förtjusta i det.
 
Nu gällde ju frågan var man föredrar att handla, varpå jag svarade att jag föredrar butik eftersom där finns så mycket att bli inspirerad av. Klart man går och tittar och klämmer på grejerna när man ändå är där inne och handlar, det är väl det som är hela poängen så man blir köpsugen. :tummenupp
 
Last edited:
Precis. En handlare bör bli förtjust varje gång de har en kund inne i butiken, även om denne bara går och tittar. Då har de en ärlig chans att fånga kunden och sälja något. Om säljaren sen suger på sitt jobb eller är oengagerad nog att inte ta tillvara på den chansen är ju hans/hennes problem.

Tycker det börjar bli (är) lite tjatigt när folk gnäller om att man bara tittar i butiken och sen springer hem å handlar på nätet. Kunden är ju trots allt inne i butiken redan, vilket är det allra viktigaste kriteriet om man ska kunna sälja något, sen är det säljarens ansvar att sälja.. Om säljaren istället gnäller på att alla vill titta men ingen handlar så har ju säljaren antagligen gjort fel nånstans.

Men där flöt jag ifrån ämnet igen!
 
Last edited:
Jag hade gillat att handla i butik. Tyvärr blir det oftast inte så; när jag berättar vilken maskin jag söker delar till ser de oftast bekymrade ut ... när man kommer till vilka delar så blir svaret "ehhh, nej, den har utgått".

Kör man gammalt skrot så får man en nära relation till sökfunktionen på ebay, helt enkelt.
 
Jag hade gillat att handla i butik. Tyvärr blir det oftast inte så; när jag berättar vilken maskin jag söker delar till ser de oftast bekymrade ut ... när man kommer till vilka delar så blir svaret "ehhh, nej, den har utgått".

Kör man gammalt skrot så får man en nära relation till sökfunktionen på ebay, helt enkelt.


Känner igen det så väl, och det behöver ju inte vara jättegammalt skit heller.. känns som det mesta under -95 är svårt för handlare att få tag på.

Jag försöker handla från butiker i den mån jag kan, men är en ganska otålig människa så om det går snabbare för mig själv att leta upp o beställa delen så gör jag det, för då finns det en större chans att det blir rätt!
har dock fått bra hjälp från Lelles när jag ringt dit i lite lätt panik över en saknad packbox :)
 
Jag gör tvärtom eftersom jag är så petig. Kollar först på webben vad som finns, sen när jag hittat det jag söker letar jag upp en fysiskt butik och tar en trevlig mc-tur dit och provar i lugn och ro, skulle aldrig t. ex köpa en hjälm på nätet. Jag vet att många har fri returrätt men säg att jag tar hem en stl M och tycker den är rätt okej men det vore otroligt kul att prova stl. L så jag skickar tillbaka den första och konstaterar sen att stl L var för stor och vill ha tillbaka stl M, när väl den har kommit för andra gången så kanske det vore intressant att faktiskt prova stl S bara för att se hur mkt det skiljer, ja ni fattar.
 
Pantha på Biscaya får en verkligen att känna sig välkommen.
En av dudesen hos min favoritmärkeshandlare ger mig obehagsfeeling deluxe.
 
Ingen favorithandlare men jag har en favoritmek. Håkan på biketech i norrköping, helt vansinnigt bra karl att ha att göra med. T.o.m. så jag frågade om han kunde serva en viss modell innan jag började fundera på byte, honom vill jag fortsätta gå till. :tummenupp
 
Känner igen mig helt och fullt. Känner mig alltid varmt välkommen till MC-hörnan Södertälje, extra sjysst nu när dom öppnar i kya lokaler den 22'e. Är det samma välkomnande personal och trevlig feeling kommer jag göra affärer direkt.
 
Känner igen mig helt och fullt. Känner mig alltid varmt välkommen till MC-hörnan Södertälje, extra sjysst nu när dom öppnar i kya lokaler den 22'e. Är det samma välkomnande personal och trevlig feeling kommer jag göra affärer direkt.
Där har jag en helt annan erfarenhet. SER DU INTE ATT JAG ÄR UPPTAGEN MED EN KUND! Jo, men...
De kanske inte trodde att jag skulle handla mycket... Och så blev det...
 
Kostar det pengar varje gång det plingar i dörren eller?
5 besökare varav 1 kund är väl knappast mer kostsamt än 1 besökare varav 1 kund.

Ingen kritik eller anklagelse, bara en kommentar!
Hörde (jag tjuvlyssnade lite diskret) tyckandet från en fysisk handlare som inte gillade webbshopparna.
 
Precis. En handlare bör bli förtjust varje gång de har en kund inne i butiken, även om denne bara går och tittar. Då har de en ärlig chans att fånga kunden och sälja något. Om säljaren sen suger på sitt jobb eller är oengagerad nog att inte ta tillvara på den chansen är ju hans/hennes problem.

Tycker det börjar bli (är) lite tjatigt när folk gnäller om att man bara tittar i butiken och sen springer hem å handlar på nätet. Kunden är ju trots allt inne i butiken redan, vilket är det allra viktigaste kriteriet om man ska kunna sälja något, sen är det säljarens ansvar att sälja.. Om säljaren istället gnäller på att alla vill titta men ingen handlar så har ju säljaren antagligen gjort fel nånstans.

Men där flöt jag ifrån ämnet igen!
Möjligen gjorde du det, men din sammanfattning är bra! :tummenupp
 
Förr var det andra tider.
När Henning jobbade där fanns inte alla dessa möjligheter att handla på nätet
En mycket stor del av kunderna handlar på nätet och en del i butiken.

Så kunderna har klart minskat även om hojåkarna ökat.

Personligen hade jag gärna hängt i mcbutiken och handlat men det är för lätt och billigare på nätet
 
Handlar gärna i vilken som av Göteborgsbutikerna, har alltid blivit bra bemött, men har ingen klar favorit. Men höjdpunkten är nog Bike Skroten ute i ödemarken, där kan man gå o botanisera i timmar, å tjöta me gubbarna, ta en kopp java :)
 
Jag åker med bilen ca:10 mil från där jag bor(stora staden) till en verkstad för att få den lagad / servad.
Bilhelvetet gick sönder och jag blev bogserad till nämnda verkstad,(det var så jag hittade dit första gången) efter det kanon fina bemötandet och servicen åker jag hellre dit än någon annan stans.
 
Butikerna måste inse att det är nya tider och anpassa sig efter det om dom vill överleva.
Butikerna har ju själva tillgång till nymodigheten internet och borde så klart använda sig av det på samma sätt som privatpersoner gör.

Detta skulle utöka utbudet ordentligt och man skulle lätt fånga in många kunder vars kunnande är lite vacklande.
Priserna skulle per automatik pressas ner till en konkurensmässig nivå.

Skippa lagret och ersätt det med ett stort utbud av varuprover och beställ hem efter försäljning.
 
Nyheter
Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Back
Top