Royald Enfield

max350

Yamaha RD-2Takt
Gick med
23 Jan 2006
Hoj
83 Yamaha RD350 MT Racing 60c, Strömsholm 4800 B&R Cyclepro 50cc Race Bullit 50cc Sundeam Speedmaster 60cc

Bifogat

• RE-homepage-banner-feb-2014.jpg
    RE-homepage-banner-feb-2014.jpg
    137.6 KB · Visningar: 131
Last edited:
En på mitt jobb har en Royal Enfield. Verkar tyvärr helt livsfarlig då man växlar med högerfoten och bromsar med vänsterfoten på hans hoj:brinnerup

En på mitt jobb har en Royal Enfield. Verkar tyvärr helt livsfarlig då man växlar med högerfoten och bromsar med vänsterfoten på hans hoj:brinnerup

Då är det en gammal.
Får man för sig att köpa en nyare, så skall man satsa på 500an (eller 535) med skivbromsar och elektronisk tändning.
Fungerar oväntat bra.

Vad är det för konstigt med det? Så var det förr, speciellt i england och dom går ju inte i 200 direkt..
Sorgligt det här med sporthojsåkares totala historielöshet! :)

Man vänjer sig. Jag har haft flera Harleys med fotkoppling och handväxel. Ingen fara. Gamla Indian har också fotkoppling och handväxel men där sitter prylarna spegelvänt..... :D

På alla mina gamla Harley´s fanns det inte fjädrande gas utan man fick sköta gasavdraget manuellt....:lol

Funkade också bra när man vant sig.

Då är det en gammal.
Får man för sig att köpa en nyare, så skall man satsa på 500an (eller 535) med skivbromsar och elektronisk tändning.
Fungerar oväntat bra.

Definiera gammal/nyare, den Bullet 500 jag hade från -95 nånstans var högerväxlad, när bytte dom?
Av bilderna att döma är det helt ny spis i dom, Är det en Enfieldmotor eller har de "lånat" någon annans???

Detta vaf för övrigt den med marginal sämsta motorcykel jag nånsin ägt... Vi var några kompisar som fick frågan ifall vi ville hjälpa till att fylla en container så vi köpte var sin hoj. Då de köptes på plats i Indien gick det inte att få exportversionen vilket antagligen drog ner kvalitén ännu mer. Fungerade oväntat dåligt...

Definiera gammal/nyare, den Bullet 500 jag hade från -95 nånstans var högerväxlad, när bytte dom?
Av bilderna att döma är det helt ny spis i dom, Är det en Enfieldmotor eller har de "lånat" någon annans???

Detta vaf för övrigt den med marginal sämsta motorcykel jag nånsin ägt... Vi var några kompisar som fick frågan ifall vi ville hjälpa till att fylla en container så vi köpte var sin hoj. Då de köptes på plats i Indien gick det inte att få exportversionen vilket antagligen drog ner kvalitén ännu mer. Fungerade oväntat dåligt...

Dom började med vänsterväxel först på 2000talet, och då som en efterbliven konvertering av den ursprungliga 40talskonstruktionen med en axel som går tillbaks igenom växellådan :S
Indier är bra på att koka te och laga mat! Inget mer :)

För 15år sedan eller liknande körde jag Enfield ett tag i Pune Indien och omkastade fotpedaler var definitivt inte det som var mest livsfarligt :)

”Nya” är från och med 2010. Sedan dess har alla modeller samma moderna enhetsmotor. Dessutom skivbroms och elstart.

Bifogat

• royal-enfield-continental-gt-first-ride-global-unveil-images-pic-2592013-m13_640x480.jpg
    royal-enfield-continental-gt-first-ride-global-unveil-images-pic-2592013-m13_640x480.jpg
    170.7 KB · Visningar: 55
Last edited:
*/ ?>
Nyheter
IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Vi provkör Indian Chief Vintage

Screenshot I kommande nu...

Ducati DesertX 2026

Ducati DesertX 2026 – ännu ...