Köpa nyrenoverad mc, behöver jag oroa mig?

Japp har snackat med honom och hans hoj är sjukt fin och verkar vara välbehållen.. dock bor han ju också i skåne och jag i stockholm :/

Det är alltid värt en tur till bästa skåne. Att man har en hoj med sig hem är bara en bonus :fyllisar

Aa ägaren verkar lite misstänksam han säger att han endast kört 100 mil totalt med den också.. grejen med svennes hoj är att jag ej pallar oroa mig över saker som t.ex ramlager, vevstake o.s.v som jag antar bör bytas efter säg 3000 mil.

Här var man omtalad ja :D

Svårt att exakt bedöma skicket på dessa delar om man inte plockar ner motorn och plockar man ner motorn så byter man ju ändå. Än så länge funkar det, men ca 3000 mil låter rimligt för en inspektion.

Ramlager kostar ca 3-400
Vevstakskit ca 85 €
Packningssats ca 300 kr.
Ompressning av vev, upp till 1000 kr.

Inga supersummor och att klyva en tvåtaktare är inte så svårt. Att byta själv är det enda sättet att veta att bottenändan är fin om man köper begagnat. Lärorikt vinterprojekt ;) Lycka till med valet! :tummenupp

Här var man omtalad ja :D

Svårt att exakt bedöma skicket på dessa delar om man inte plockar ner motorn och plockar man ner motorn så byter man ju ändå. Än så länge funkar det, men ca 3000 mil låter rimligt för en inspektion.

Ramlager kostar ca 3-400
Vevstakskit ca 85 €
Packningssats ca 300 kr.
Ompressning av vev, upp till 1000 kr.

Inga supersummor och att klyva en tvåtaktare är inte så svårt. Att byta själv är det enda sättet att veta att bottenändan är fin om man köper begagnat. Lärorikt vinterprojekt ;) Lycka till med valet! :tummenupp

:hej Antog att du skulle dyka upp när som helst haha :D Jadu svårt val :/ Fan att jag föddes med tummen mitt i handen haha :huvet :huvet

:hej Antog att du skulle dyka upp när som helst haha :D Jadu svårt val :/ Fan att jag föddes med tummen mitt i handen haha :huvet :huvet

Om du ska köpa en tvåtaktare och har tummen mitt i handen så får man ju hoppas att du har en stor plånbok. Oberoende av vad man köper så kommer man få skruva.

Det är en del av charmen med en tvåtaktare!

Om du ska köpa en tvåtaktare och har tummen mitt i handen så får man ju hoppas att du har en stor plånbok. Oberoende av vad man köper så kommer man få skruva.

Det är en del av charmen med en tvåtaktare!

Jag kommer endast att köra den denna säsong så förhoppningsvis hinner det inte hända så mycket, jag kan mecka lite smått som t.ex att byta kolv eller dylikt men att klyva motorer och grejer hållar jag mig helst borta ifrån haha :)

*/ ?>
Nyheter
IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Vi provkör Indian Chief Vintage

Screenshot I kommande nu...

Ducati DesertX 2026

Ducati DesertX 2026 – ännu ...

KTM firar 100 år av 6DAYS

KTM firar 100 år av 6DAYS® ...