Vad kan en rejsig 400 från 80-talet vara värd

roadwraith

All guts, no glory
Gick med
30 Dec 2007
Hoj
Moto Guzzi 1200 sport 07
Tjena.

Har fått erbjudandet att köpa en Suzuki GSX-R400 87

Den har hela org kåpor med org lack men det är också det frächaste på hojen :D

den har gått 5000 mil och behöver lite kärlek. Fram o bakdäck är nog från mitten på 90 talet och en packbox läcker. Sen har ljuddämpan rostat rätt av :3freak fast konstigt nog är resten av systemt hel oki.

Går bra och märks att det är 60hk inklämda i 400cc.

svårt att sätta ett pris på den men känns oavsätt som jag inte kan förlora på den utan tvärt om.

1964218_10152914971076029_58621910_n.jpg

Det är en pärla!
Köp den och vårda den ömt!
Det kan strula med förgasarmembramen, som åldras, och det är svårt att finna nya eller andra förgasare som passar, det är trångt mellan rambalkarna.
Kanonfina bromsar och 17- 17 tums hjul gör att det finns många däck på marknaden som passar för sportig körning. avgasröret går att byta ut, försök att finna ett som liknar orginalet. Ha alltid ett full-laddat batteri. CDI enheten är speciell med ett högre varvtalsstopp än andra suzuki, även om andra modeller av cdi passar.
http://www.bcsportbikes.com/forum/showthread.php/112661-1986-Suzuki-GSXR-400

60hk, 12krpm, 6vxl, 153kg torrvikt, toppfart typ 200kmh, aluminiumram, olje-vatten-luftkyld (SATC).
Men jag säger 6.000-8.000kr så vinner ni nog bägge två på det. Är nog inte världens mest lättsålda på blocket trots att den antagligen är hysteriskt rolig att köra.

Jo jag har läst på rätt mycket om den och känns som här i sverige är de sjukt billiga mot vad man kan tycka att samlavärdet borde va på den.

i mina ögon så känns det att när man fixat allt och fått lite old glory tillbaka på den borde den väl ändå ligga i 15-17k eller är jag hjärnskadad? Den borde iaf vara värd det han begär för den om du säger att 6-8k är rimligt hihi

Förr ett år sedan eller två fick man en i bra skick för runt 10K. De tycks vara rätt svårsålda i Sverige. Verkar finnas förvånansvärt många kvar med tanke på hur få som togs in.

Jo jag har läst på rätt mycket om den och känns som här i sverige är de sjukt billiga mot vad man kan tycka att samlavärdet borde va på den.

i mina ögon så känns det att när man fixat allt och fått lite old glory tillbaka på den borde den väl ändå ligga i 15-17k eller är jag hjärnskadad? Den borde iaf vara värd det han begär för den om du säger att 6-8k är rimligt hihi

Jag håller med dig! Men jag tycker marknaden verkar rätt kall när det gäller 80-talsjapanare, såväl gatu- som räser, oavsett hur fina maskiner det är. Varför vet jag inte. Men det är ju kul för såna som mig som tycker 80-tal är roligare än 90-tal som är roligare än 00-tal!:). Så, kvalitets- och affektionsvärde högt, marknadspris lågt.

Något som reta mig dock är att jag inte var på hugget för två tre år sen och köpte på mig några VFR400R. Känns som de kommer bli dyrgripar och de slumpades bort för 15-25k

Nu finns det ju de som tycker att en Volvo 740 GL är det snyggaste som rullat på denna planet så det borde ge GSXR400 en skaplig chans att ändå vara omtyckt ;)

Säger bara att dom är spyfula, inte att jag inte tycker om dom! Skulle gärna ha en sån, massa hoj för pengarna ju!

Tyvärr saknas det 600cc i motorn för att den ska vara populär. MEN gillar du hojen så kan det vara ett otroligt bra köp, dock ska priset vara därefter.
Nya däck och ett utbytesavgasrör är lätt 6-8000kr +/-någon tusing. Så tillkommer säkert någonting annat innan man kör den till besiktning.
Har du tur kanske det är någon entusiast som vill köpa den. Men så mycket över 10k får man nog inte.
Köp den till rätt pris. 3-5 tusen. Då behöver du inte grina om du inte får den såld för det du lagt ut.

400cc är populärt i England (grey imports från Japan), men har inte så många fans här i Sverige. I det halv risiga skick den är i, max 8 tusen, ger du 6-7 har du gjort en bra affär.

Är väl inte så mycket att marknaden är kall vad gällande hojar från 80-talet, som att det finns så in i helvete många hojar just från då.

Skulle vilja ha den i 250cc, dom va coola!!!!

Skulle vilja ha den i 250cc, dom va coola!!!!

De gamla 250cc var något extra. Om de ändå kunde bygga sådana maskiner idag. Själv drömmer man om att haft en R1 med crossplane motorn. Hade det varit som förr så hade chanserna varit rätt stora att en kopia av R1 hade funnits i 400cc med crossplane. Givetvis lägre hk fast den hade varit billig att försäkra. Att den hade haft hälften av hästkrafterna hade jag inte brytt mig om.

På ett sätt finns de även idag som Ninja 300R, CBR500R mm men av ekonomiska skäl har de stoppat ner en okomplicerad parallell twin :huvet

*/ ?>
Nyheter
IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Vi provkör Indian Chief Vintage

Screenshot I kommande nu...

Ducati DesertX 2026

Ducati DesertX 2026 – ännu ...

KTM firar 100 år av 6DAYS

KTM firar 100 år av 6DAYS® ...