Superduke-tråden

Det var så mycket att bläddra här och sökfunktionen är som den är så jag frågar...

knfilters.com som rekommenderar KT-9907 till endast 2007 och 2008.(många sidor, tex lelles) har att den passar i princip alla från 2005.

Nån som fysiskt tryckt in en sådan i andra årsmodeller än 2007/2008?

Modellerna är "likadana" ut från 05-13, så det är bara att trycka in det du ska ha.

Funderar på att uppgradera till större tank på min 05a. Någon som har en tank från 07 och framåt liggandes?

Tja. Hur mycket mer tycker ni man kan ge för en superduke R mot en vanlig, -07 till -10? Förutsatt att man såklart kan tänka sig en sits. Frågar eftersom det inte finns så många på blocket att jämföra med.

Tja. Hur mycket mer tycker ni man kan ge för en superduke R mot en vanlig, -07 till -10? Förutsatt att man såklart kan tänka sig en sits. Frågar eftersom det inte finns så många på blocket att jämföra med.

Jag skulle nog höfta till med ca 10k åtminstone.

Kan tipsa om att Funbike hade tre st Superduke R i årsklass runt -07 -08 när jag var dit för ett par veckor sedan. De verkar bara ha annons ute på en av dem men så var det även tidigare, så chans finns att alla finns kvar fortfarande,

Man kan ju gissa att det kommer ut en del beg när folk börjar få tag på nya 1290:an...

Tror detsamma men frågan är om dom ligger still runt dom ligger nu eller om dom sjunker i pris.. Jag menar att jag alltid fått för mig att handlarna ligger lite över vad privatpersoner tar för sina hojer och just nu ligger det huller om buller...

Kan tipsa om att Funbike hade tre st Superduke R i årsklass runt -07 -08 när jag var dit för ett par veckor sedan. De verkar bara ha annons ute på en av dem men så var det även tidigare, så chans finns att alla finns kvar fortfarande,
Jo vet, tror det är medvetet också. Undrar dock vad dom tjänar på det.

Tror detsamma men frågan är om dom ligger still runt dom ligger nu eller om dom sjunker i pris.. Jag menar att jag alltid fått för mig att handlarna ligger lite över vad privatpersoner tar för sina hojer och just nu ligger det huller om buller...

tror nog att 990 kommer stå sig i pris kommande året då 1290´n fortfarande e dyr i försäkring. möjligtvis kommer de sjunka efterhand....

Kommer verkligen 1290 att påverka priserna för gamla superduken överhuvudtaget? Jag tvivlar starkt på att andrahandsvärdet skulle sjunka snabbare än vanligt. 1290 är ju mer eller mindre en helt ny och annan motorcykel.

tror nog att 990 kommer stå sig i pris kommande året då 1290´n fortfarande e dyr i försäkring. möjligtvis kommer de sjunka efterhand....

Har den känslan med... Är ganska sugen på att slå till men frågan är om man skall ha lite is i magen och vänta lite till..

Kommer verkligen 1290 att påverka priserna för gamla superduken överhuvudtaget? Jag tvivlar starkt på att andrahandsvärdet skulle sjunka snabbare än vanligt. 1290 är ju mer eller mindre en helt ny och annan motorcykel.

Tror det bara skulle påverka på det sättet att endel folk med gamla superduken kommer vilja uppgradera till 1290in. Att då fler hojar kommer ut på blocket så sänks priset eftersom folk vill ha loss pengarna till nya hojen.

Japp det blev 07an

Får man fråga vad du gav för den? :)

Har den känslan med... Är ganska sugen på att slå till men frågan är om man skall ha lite is i magen och vänta lite till..

Tror det bara skulle påverka på det sättet att endel folk med gamla superduken kommer vilja uppgradera till 1290in. Att då fler hojar kommer ut på blocket så sänks priset eftersom folk vill ha loss pengarna till nya hojen.

Får man fråga vad du gav för den? :)

Ja det blev knappt 60"

Då var man nybliven lycklig ägare till en grå/svart SuperHertig -07 inköpt på Claessons motor. Helt original förutom en ergo sadel :P Handlat ett par Acra-pipor på eBay, 4200:- med frakt känns som ett bra köp? Även beställt hem en TuneECU kabel, något man bör tänka på vid byte av mapp?

Nyheter
Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026