Monark Racing.

Den som ser så pluttig ut?? och bara 200cc... Jaja, Minsann... Modda ramen då? :D

Kika på stolen den står på...
Blir för stor.
Tittade först på en 400cc stånka som jag tyckte skulle passa.
Detta innan jag hämtat ramen!
När jag väl hade den i min hand tittade jag där motorn skulle sitta tänkte jag -Jahaaaaa...
Och en 250 snurra kändes mer aktuell! :brynad
 
Kika på stolen den står på...
Blir för stor.
Tittade först på en 400cc stånka som jag tyckte skulle passa.
Detta innan jag hämtat ramen!
När jag väl hade den i min hand tittade jag där motorn skulle sitta tänkte jag -Jahaaaaa...
Och en 250 snurra kändes mer aktuell! :brynad

Kan du inte korta och flytta det lodräta staget på ramen en bit bakåt för att göra plats då? Ska du ändå inte regga den kan du ju kapa och svetsa hejvilt och få det precis som du vill ha det :) Med guds hjälp, en tandborste, en vinkelkap och en svets kan nog det mesta gå att klämma in :D
 
Annars kan du ju slänga i motorn som satt i ramen från början, så slipper du göra nåt alls. :thumbup:
 
IMG_4788.jpgIMG_4789.jpgIMG_4790.jpg

Min Kinamotor en vecka efter den ljuddämpare handtag drev tank och annat plockades upp skinande som en hundkewk i månskenet ur sin låda.

Bläster, olja och betpasta is da shit !
 
Någon liten sidventilare? Den blir låg med lagom effekt. Eller moto guzzis 125 med liggande cylle?
 
Verkar som jag kommer satsa på Hondasnurran.
Hemma för straxt under 2000:-
I behov av lite jobb men kommer agera plugg för att bygga i steg ett.
Sen så kommer det spåra ur som vanligt! :3freak
 
Jag har en t-shirt som det står Monark på, när du fått ihop raketen är den din, levererad till dörren.
Kostar en fika.
 
Inte en susning.
Men 5-7 hästar vrålade den säkert ur sig när det begav sig.

Med denna 250 förhoppningsvis borrad till 305 och lite gott så kommer den gå rätt hyffsat!
 
Jaja, tänkte du hade kvar motorn så du kunde donera den till mig som gillar gamla effektsvaga 50tals 2taktare. Brukar ge dom till farsan som genast får en dimmig nostalgisk blick och säger med darr på rösten -vet du hur många såna här jag har kört ihjäl? :) sen hamnar den på trofé hyllan i hans garage.
 
Nej den fanns inte kvar.
Det som ingick var det som syntes på bilden i inledningen.
Plus en framlampa och ett styre.

Strök nog med ett par motorer på den tiden.
Har själv renoverat en NV11 och en Silverpil till nyskick.
Så nu är det dags för lite bus. ��
 
*/ ?>
Nyheter
Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Piaggio-gruppen tar över importen av Piaggio, Aprilia, Moto Guzzi och Vespa

Det händer en hel del när d...

Katalogen börjar ta form!

Stora Motorcykelkatalogen 2...

KTM och Husqvarna återkallelser

Pressreleaser från KTM och ...

Provkörning pågår: KTM 1390 Super Adventure S EVO

Vulkanen Teide vakar över o...

Äventyr i Algeriet

I januari åker Allt om MC t...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Lite fler live foton på KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Direkt från Teneriffa! Förs...

Back
Top