Monark Racing.

Den som ser så pluttig ut?? och bara 200cc... Jaja, Minsann... Modda ramen då? :D

Kika på stolen den står på...
Blir för stor.
Tittade först på en 400cc stånka som jag tyckte skulle passa.
Detta innan jag hämtat ramen!
När jag väl hade den i min hand tittade jag där motorn skulle sitta tänkte jag -Jahaaaaa...
Och en 250 snurra kändes mer aktuell! :brynad
 
Kika på stolen den står på...
Blir för stor.
Tittade först på en 400cc stånka som jag tyckte skulle passa.
Detta innan jag hämtat ramen!
När jag väl hade den i min hand tittade jag där motorn skulle sitta tänkte jag -Jahaaaaa...
Och en 250 snurra kändes mer aktuell! :brynad

Kan du inte korta och flytta det lodräta staget på ramen en bit bakåt för att göra plats då? Ska du ändå inte regga den kan du ju kapa och svetsa hejvilt och få det precis som du vill ha det :) Med guds hjälp, en tandborste, en vinkelkap och en svets kan nog det mesta gå att klämma in :D
 
Annars kan du ju slänga i motorn som satt i ramen från början, så slipper du göra nåt alls. :thumbup:
 
IMG_4788.jpgIMG_4789.jpgIMG_4790.jpg

Min Kinamotor en vecka efter den ljuddämpare handtag drev tank och annat plockades upp skinande som en hundkewk i månskenet ur sin låda.

Bläster, olja och betpasta is da shit !
 
Någon liten sidventilare? Den blir låg med lagom effekt. Eller moto guzzis 125 med liggande cylle?
 
Verkar som jag kommer satsa på Hondasnurran.
Hemma för straxt under 2000:-
I behov av lite jobb men kommer agera plugg för att bygga i steg ett.
Sen så kommer det spåra ur som vanligt! :3freak
 
Jag har en t-shirt som det står Monark på, när du fått ihop raketen är den din, levererad till dörren.
Kostar en fika.
 
Inte en susning.
Men 5-7 hästar vrålade den säkert ur sig när det begav sig.

Med denna 250 förhoppningsvis borrad till 305 och lite gott så kommer den gå rätt hyffsat!
 
Jaja, tänkte du hade kvar motorn så du kunde donera den till mig som gillar gamla effektsvaga 50tals 2taktare. Brukar ge dom till farsan som genast får en dimmig nostalgisk blick och säger med darr på rösten -vet du hur många såna här jag har kört ihjäl? :) sen hamnar den på trofé hyllan i hans garage.
 
Nej den fanns inte kvar.
Det som ingick var det som syntes på bilden i inledningen.
Plus en framlampa och ett styre.

Strök nog med ett par motorer på den tiden.
Har själv renoverat en NV11 och en Silverpil till nyskick.
Så nu är det dags för lite bus. ��
 
Nyheter
Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

Suzuki byter importör!

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

MotoGP-säsongen avslutas i stor stil

Den traditionella finalbild...

Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN

Pressrelease; Visby, 2025-1...

2026 års YAMAHA XSR900 GP

Yamahas Sport Heritage-seri...

Yamaha firar 70 år med klassiska Supersport-färger

Yamaha Motor firar sitt 70-...

Smarta garageprylar från IVON!

IVON motorcykellyft, 450 ki...

Med ny V-twin och monocoque-ram

Ducati presenterar nya Hype...

Slutstrid i MotoGP

MotoGP-säsongen börjar lida...

Back
Top