Hojsemester/Roadtrip

Ollvid

Ny medlem
Gick med
30 Jul 2012
Ort
På sadeln
Hoj
Honda Hornet 600 2001
Tjäna!

Vi är tre stycken som tänkte plocka upp våra hojar på ett släp och roadtrippa genom Sverige.
Tanken är att vi ska stanna på nått schysst ställe och åka några sköna sträckor för att sedan åka vidare.

Vi åker Motard och Endurohojar, därför är det inte snack om långfärd på hojarna, men några milsetapper är inga problem.

Vill ni haka på, tipsa om bra sträckor och kanske t.o.m kan tipsa om sovplatser, så får ni gärna posta!

(Om MOD anser att detta inlägg inte passar detta forum, vänligen flytta tråden :) )
 
Vill bara tillägga att denna resan skall hända i sommar. Inga datum spikade än. Men blir under den "vanliga" semestern. All hjälp/tips uppskattas :)
 
Jag tänkte mig en sträcka som ser ut som denna (subject to change, såklart):

Västkusten > Jönköping > Stockholm > Östersund > Åre > Oslo
 
Hur länge tänkte ni vara borta? Pratar vi ett par veckor så skulle jag nog tycka att den roadtripen känns lite, lite lite såattsäga. Ska ni ändå lasta hojarna o är 3 st, dra till alperna, turas om att köra så är ni där på 12-15 timmar. Väl där har ni hur mycket finvägar som helst, ni lär inte behöva köra samma väg 2 gånger och dessutom finns det en hel hög endurospår o liknande utmed vägarna. Inte svårt att hitta guider till sådana spår och turer heller för den delen.
 
Hur länge tänkte ni vara borta? Pratar vi ett par veckor så skulle jag nog tycka att den roadtripen känns lite, lite lite såattsäga. Ska ni ändå lasta hojarna o är 3 st, dra till alperna, turas om att köra så är ni där på 12-15 timmar. Väl där har ni hur mycket finvägar som helst, ni lär inte behöva köra samma väg 2 gånger och dessutom finns det en hel hög endurospår o liknande utmed vägarna. Inte svårt att hitta guider till sådana spår och turer heller för den delen.

Det blir nog 2 veckor. Tanken var att vi skulle hälsa på lite vänner runtom i landet :)
 
Det blir nog 2 veckor. Tanken var att vi skulle hälsa på lite vänner runtom i landet :)

Säg åt vännerna att åka söderut! Klart värt det för 2 veckor. Det är liksom inte 2 veckor bultenbombande vi talar om, snarare 2 veckor knix/bandag på allmän väg ^^ Bara ni ser till att inte åka när tyskarna har semester...
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top