Skåne är Svenskt!

http://sv.wikipedia.org/wiki/Skånepartiet

Frågorna kring invandring och islam började drivas av partiet på 80-talet, men ursprungligen var det ent rent regionalistiskt och populistiskt parti. Jämför med framskrittspartierna i Norge och Danmark som gick samma väg.

Tycker wiki är lite ofullständiga här men ursprunget är ett missnöje mot kommunsammanslagningarna som genomfördes helt över folks huvuden på typiskt svenskt manér. Min far är fortfarande förbannad för att Åhus inte längre är en egen kommun. Förvisso har det bildats ett Åhusparti som vill bryta sig ur Kristianstads kommun. :)

Men idag är Skånepartiet ett stofilparti bestående av gamla män som inte gillar Islam.
 
men ursprungligen var det ent rent regionalistiskt och populistiskt parti. Jämför med framskrittspartierna i Norge och Danmark som gick samma väg.

Ööh, vilket parti är inte populistiskt? :va
 
Jag får bara inte Jesper Blomqvist till skåning, det är allt.

Han var väl bänkad/skadad?? Spelade han?

http://en.wikipedia.org/wiki/1998–99_Manchester_United_F.C._season

Om du kollar länken så spelade Jesper inte en enda match i Champions för United. Han spelade i ligan det året dock, men var långt från ordinarie.

Bjärred var lagkapten när Bayern vann och Henke spelade fram till båda målen när Barca vann.

Sedan var ju Ljungberg nära det året då Barca ju mötte Arsenal i finalen. Han är ju från Halmstad, men skall man vara riktigt jävla petig är Ljungberg född i Vittsjö i Göinge. :)
 
Last edited:
Såhär ska sakfrågan lösas; anektera Norge och Finland samt utbilda dem i korrekt språkbruk (Stockholmska). Vidare så deporterar vi samtliga skåningar till Danmark och gör om Skåne till ett Svenskt samhälle.

Kampanjen för detta bör kallas "Ingen mera spedde-kaga!"
 
Såhär ska sakfrågan lösas; anektera Norge och Finland samt utbilda dem i korrekt språkbruk (Stockholmska). Vidare så deporterar vi samtliga skåningar till Danmark och gör om Skåne till ett Svenskt samhälle.

Kampanjen för detta bör kallas "Ingen mera spedde-kaga!"

Ni har försökt. Ni har misslyckats. End of story... Sverige slutar där det börjar, en liten bondby utskiten i Mälaren.
 
Men rent sporthojsmässigt så har vi hagalna vägar och ett vinterföre som inte kräver drivmattor.

sen att alla härnere pratar så att man bara fattar sporadiska fragment får man leva med, man förstår det mesta bara man lägger till och läser lite gester..

Men helt rätt avlade är inte dom jag vandrar runt med i vardagen.
 
Men rent sporthojsmässigt så har vi hagalna vägar och ett vinterföre som inte kräver drivmattor.

sen att alla härnere pratar så att man bara fattar sporadiska fragment får man leva med, man förstår det mesta bara man lägger till och läser lite gester..

Men helt rätt avlade är inte dom jag vandrar runt med i vardagen.

Vänliga mot invandrare hoppas jag dock? Du får läsa in SFI, inte mer med det.
 
Men rent sporthojsmässigt så har vi hagalna vägar och ett vinterföre som inte kräver drivmattor.

sen att alla härnere pratar så att man bara fattar sporadiska fragment får man leva med, man förstår det mesta bara man lägger till och läser lite gester..

Men helt rätt avlade är inte dom jag vandrar runt med i vardagen.
Nu får man väl också vara lite nyanserad och inse att på ditt jobb samlas inte alla de skarpaste knivarna i lådan. Jag tackar för att de finns, utan dem hade vi inte haft det så fett.

Till alla som ännu inte insett charmen med Skåne så rekommenderar jag en veckas semester här nere. Då kan ni vidga era vyer.

Fler som insett detta:
http://www.expressen.se/sport/hockey/tre-kronor/guld---da-nobbas-kungstradgarden/
 
Sverige och Danmark har bråkat om Skåne i flera hundra år... Vi förlorade och fick ta hand om dem!
 
Vänliga mot invandrare hoppas jag dock? Du får läsa in SFI, inte mer med det.

SFI måste stå för Skånska För Invandrare!:lol Jag känner en däka som flyttade till Malmö och fick en Skånsk-Svensk ordbok i present... För oss från Rikkinrouti är blekingska lika svårförståligt även om det låter annorlunda. :tungan


Fast hur är det nu, annekterade Sverige Skåne eller tvärtom?

Ibland undrar man. Nu var det Norge och Finland jag syftade på.
Synd att du missat en annan tråd på detta forum som handlar om ett finskt program i 10 delar! :D
Hade du sett de 10 delarna hade du vetat att Finland aldrig varit annekterat av Sverige!:tungan
 
Han var väl bänkad/skadad?? Spelade han?

http://en.wikipedia.org/wiki/1998–99_Manchester_United_F.C._season

Om du kollar länken så spelade Jesper inte en enda match i Champions för United. Han spelade i ligan det året dock, men var långt från ordinarie.

Bjärred var lagkapten när Bayern vann och Henke spelade fram till båda målen när Barca vann.

Sedan var ju Ljungberg nära det året då Barca ju mötte Arsenal i finalen. Han är ju från Halmstad, men skall man vara riktigt jävla petig är Ljungberg född i Vittsjö i Göinge. :)

Han spelade ju i finalen....

http://en.wikipedia.org/wiki/1999_UEFA_Champions_League_Final
 
Norr om Hallandsåsen är nästan totalt outforskat område, skall enligt få vittnen som överlevt
finnas små bosättningar nånstans, men ingen vet var....
 
Nu får man väl också vara lite nyanserad och inse att på ditt jobb samlas inte alla de skarpaste knivarna i lådan. Jag tackar för att de finns, utan dem hade vi inte haft det så fett.

Till alla som ännu inte insett charmen med Skåne så rekommenderar jag en veckas semester här nere. Då kan ni vidga era vyer.

Fler som insett detta:
http://www.expressen.se/sport/hockey/tre-kronor/guld---da-nobbas-kungstradgarden/

Jobbet är inga problem,, det är i affärer, bilprovning, Väla, och alla andra platser där boskapen får ströva fritt utan en skötare som ställer till det.
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top