HUD till mc åkare

och här trodde jag att det var en kickstarter för att samla ihop hud-vävnad till någon stackars vurpad sate...

I've been fooled!

Humm.. Hur fungerar det om man behöver läsglasögon för att läsa på nära håll?

Humm.. Hur fungerar det om man behöver läsglasögon för att läsa på nära håll?

Läs FAQ.

I need reading glasses - will I also need reading glasses to see the image on Ride:HUD since it's so close to the eye? Do other prescription glasses interfere with the unit?

This is an excellent question. Reading glasses are not required to see the image. The focal length of the virtual image is set at the usual distance your eyes are focused at while riding. Your eyes do not need to accommodate to the physical distance of the HUD. Other prescription glasses should not cause any problems viewing the information on the display either.

Såg relativt lovande ut men jag blev lite tveksam till att dom inte hade några exempel på hur det ser ut för föraren.
Gjorde en enkel simulering genom att vika till en post-it i ungefär samma storlek och satte fast den på hjälmen på ung samma avstånd som på bilderna. Resultatet är att displayområdet blir litet och väldigt långt ner i synfältet vilket säkert funkar ok på gata för hojar med upprätt körställning men för min applikation (bana/racing) är det inte riktigt 100%.

Fortfarande bättre än att titta ner på instrumenteringen och därmed fokusera om till närsyn men jag kommer inte köpa denna variant.

Fast vilken information behöver man vid mckörning? Jag hade gärna kört mc med enbart 2 varningslampor oljetryck och växlingslampa vid racing, resten är överskottsinformation...

Hastighet - vem bryr sig?
Varv - Öronen är uppfunna
Växel - vem bryr sig?
Klockan- vem bryr sig?

GPS karta är kanske intressant om man kör på nya ställen men HUD lär inte ha tillräcklig upplösning för detta ändå.

Intressant att dom tror att dom är först med HUD till hojar, har ju dykt upp produkter lite då och då åtminstone dom tio senaste åren.

Sen kanske dom är den första användbara men det är en annan femma.

Intressant att dom tror att dom är först med HUD till hojar, har ju dykt upp produkter lite då och då åtminstone dom tio senaste åren.

Sen kanske dom är den första användbara men det är en annan femma.

How can you claim: "First Head-Up Display for Motorcycle Helmets"?! There have been others before.
Of course we are aware of previous and ongoing attempts of bringing a display to the motorcycle helmet. (As rider’s we’ve even tried to back them!) But by definition, a HUD is a transparent display that presents data to the user. This has not been done before, hence our claim, but with your help, we will be the first generally available HUD for motorcycle helmets on the market.

Läste du den biten?

*/ ?>
Nyheter
Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Vi provkör Indian Chief Vintage

Screenshot I kommande nu...

Ducati DesertX 2026

Ducati DesertX 2026 – ännu ...

KTM firar 100 år av 6DAYS

KTM firar 100 år av 6DAYS® ...

Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Back